خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور:

ربیعی وزارت کار را از نا‌بسامانی نجات داد

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالی اقدام به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌کنند که گویا فراموش کرده‌اند، این وزارتخانه در زمان دولت سابق، با عملکرد ضعیف خود، یکشنبه سیاه مجلس را رقم زد و وزارتخانه‌ای با وضعیت نابسامان تحویل دولت یازدهم و آقای ربیعی شد.

اکبر شوکت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: نمایندگان مجلس به این مهم توجه داشته باشند که چه وزارتخانه‌ای را تحویل دکتر ربیعی داده‌اند، وزارت خانه‌ای که وزیر فعلی در سال ۹۲ تحویل گرفت، آتش زیر خاکس‌تر بود. 

وی افزود: گویا نمایندگان مجلس شورای اسلامی دچار فراموشی شدند که این وزارتخانه که در زمان دولت سابق، تصدی آن را آقای شیخ الاسلام و ریاست سازمان تأمین اجتماعی آن را آقای مرتضوی عهده دار بودند، یکشنبه سیاه را برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی رقم زد. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: ربیعی زمانی مسوولیت این وزارتخانه را بر عهده گرفت که سازمان تأمین اجتماعی جولانگاه افراد سیاسی شده بود و حکم گوشت قربانی را پیدا کرده بود. 

وی با اشاره به نتیجه اقدامات وزیر قبلی و ریاست تأمین اجتماعی وقت، گفت: تحقیق و گزارش ۸۰ هزار صفحه‌ای مجلس شورای اسلامی در زمان تصدی وزیر پیشین از سازمان تأمین اجتماعی، نتیجه اقداماتی بود که در دولت پیشین صورت گرفته بود. 

شوکت گفت: زمانی که وزاتخانه تحویل ربیعی داده شد، آتش زیر خاکس‌تر بود و اکنون سازمان تأمین اجتماعی به آرامش نسبی در دوره تصدی آقای ربیعی دست یافته است. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: اکنون با وجود تمام ایراداتی که به وزیر کار وارد است ولی عملکرد دکتر ربیعی نسبت به سایر وزرا در همین دولت و وزارت کار در دولت گذشته بسیار مطلوب‌تر است. 

وی با اشاره به رضایت مردم از اجرای طرح تحول سلامت، بیان کرد: این طرح به عنوان نقطه عطف دولت به شمار می‌رود که ۸۰ درصد بار آن بر دوش وزارت کار و رفاه اجتماعی است و تا کنون نیز توانسته در اجرای این طرح موفق عمل کند. 

شوکت ادامه داد: اوج بی‌انصافی است، با وزارتخانه‌ای که طرح تحول نظام سلامت را در کشور اجرا و سازمان تأمین اجتماعی را از حالت سیاسی و آشفته خارج کرده است، رفتار شایسته‌ای نداشته باشیم. 

وی با بیان اینکه جامعه کارگری همانگونه که نسبت به برخی حرکات در وزارتخانه انتفاد می‌کند، گفت: به‌‌ همان اندازه در زمان لازم از وزیر حمایت می‌کند. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از ریاست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: با تصمیم شایسته اجازه ندهند که وزارتخانه‌ای که پس از یک دوره آشفتگی به آرامش رسیده است دوباره آشفته شود. 

وی با اشاره به سخنانی در ارتباط با «شستا» در مجلس مطرح می‌شود، گفت: گویا نمایندگان فراموش کردند شستا را در چه شرایطی تحویل دکتر ربیعی دادند این‌‌ همان «شستا» است که در دولت پیشین به قیمت ۱۷ هزار میلیارد تومان به بابک زنجانی می‌فروختند. 

شوکت تاکید کرد: لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی کنند که در زمان کنونی «شستا» در بازار بورس چه میزان ازرش دارد و میانگین سود «شستا» را در دولت پیشین و کنونی بررسی کنند. 

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: برپایه علمی گزارش دهید و ما معتقدیم ارزش دولت شستا در دولت آقای روحانی افزایش داشته است. 

وی بیان کرد: ربیعی امتیاز دادن به دیگران را برای حفظ جایگاه نمی‌پسندد ولی در گذشته برخی افراد برای حفظ جایگاه بذل و بخشش هیئت مدیره شستا را داشتند.

کد خبر : ۳۹۰۱۰۶