خبرگزاری کار ایران

با حضور در محل کانون‌کارگری استان‌قم صورت گرفت؛

دیدار نائب‌رئیس فراکسیون‌کارگری مجلس با مسئولان تشکل‌های کارگری قم

نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با مسئولان تشکل های کارگری استان قم دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، نادر قاضی پور، عصر امروز در سفر به قم، ضمن زیارت حرم حضرت معصومه(س)، در محل کانون کارگری استان قم نیز حاضر شد و با تنی چند از مسئولان تشکل های کارگری استان قم دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار نادر قاضی پور ضمن تسلیت فرارسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و ایام الله ۱۵ خرداد، اظهار داشت: تا پیش از تحقق انقلاب اسلامی ایران، حکومت از کلمه جامعه کارگری وحشت داشت، اما به برکت انقلاب اسلامی جامعه کارگری به رسمیت شناخته شد چرا که در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب و از جمله ۸سال دفاع مقدس شاهد فداکاری و ایثارگری های کارگران بودیم.

وی افزود: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران در زمینه‌های مختلف به رشد و ترقی دست یافته است، اما جامعه کارگری هنوز به آن رشد شایسته ای که تصور می شد نرسید و علت آن نیز وجود رانت در بین برخی از افراد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: سطح رفاه بسیاری از اقشار جامعه با سطح رفاه کارگران قابل مقایسه نیست و حتی می توان گفت که این تفاوت در برخی موارد از  زمین تا آسمان است؛ مگر با ۸۴۰هزار تومان حقوق، نیازهای یک خانواری که سرپرست آن کارگر ساده است، به سادگی قابل تأمین است؟ این درحالی است که برخی افراد حقوقی چند ده برابر دارند و این عدالت نیست.

در ادامه این دیدار اکبر شوکت رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور نیز گفت: از سال ۸۵ که بحث بیمه کارگران ساختمانی را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کردیم، شاهد زحمات شبانه روزی آقای قاضی پور در کنار آقایان محجوب، مصری و دیگر اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بودیم و به همین دلیل به نمایندگی از کارگران ساختمانی کشور از زحمات ایشان تشکر می کنم.

وی با اشاره به سابقه ۲۰ساله کانون کارگران ساختمانی استان قم، گفت: کانون کارگری استان قم، از اولین کانون های کارگران ساختمانی ایران است و خوشبختانه بعد از گذشت ۲۰ سال از شروع به کار اولین انجمن های صنفی کارگران ساختمانی، امروز بیش از ۳۰۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی در سراسر کشور وجود دارد.

کد خبر : ۳۷۷۵۷۸