خبرگزاری کار ایران

چهرقانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مردم فساد‌های زمان دولت‌های نهم و دهم را فراموش نکرده‌اند

دبیر حزب اسلامی کار استان قم گفت: مردم فساد‌های زمان دولت‌های نهم و دهم را فراموش نکرده‌اند.

علی چهرقانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، ‌ با بیان اینکه بعید می‌دانم اصولگرایان توان اصلی خود را روی کاندیداتوری احمدی‌نژاد بگذارند، گفت: به اعتقاد من، احمدی‌نژاد از فاصله یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، نقش سپر کاندیدای اصلی اصولگرایان در انتخابات ۹۶ را بازی می‌کند و به احتمال بسیار فراوان، او تا یک سال آینده فعالیت‌های تبلیغاتی خود را ادامه خواهد داد و در فاصله کوتاه تا انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، فرد دیگری که کاندیدای اصلی اصولگرایان خواهد بود به صحنه خواهد آمد.

چهرقانی خاطرنشان کرد: مردم فساد‌های زمان دولت‌های نهم و دهم را فراموش نکردند و شاهد این مدعا، انتخابات سال ۹۲ و انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری و همین طور انتخابات ۹۴ است که اکثریت حامیان دولت روحانی به مجلس دهم راه یافتند.

او در ادامه گفت: ‌ اگر چه کاندیدای اصلی اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ مشخص نیست، اما همین اظهار وجود احمدی‌نژاد در شرایط کنونی می‌تواند یک فرصت سیاسی مناسب برای دولت روحانی باشد تا به مردم بگوید با چه وضعیتی در سال ۹۲ دولت را تحویل گرفت؛ مردم حق دارند بدانند که در ۸ سال دولت نهم و دهم به ریاست احمدی‌نژاد، کشور به چه وضعیتی دچار شد.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استان قم یادآور شد: مشکلات دولت نهم و دهم فقط به مسائل اقتصادی و اختلاس‌هایی که در آن ایام رخ داد محدود نمی‌شود، بلکه اظهارنظرهای غیراصولی در مسائل دینی و سوءاستفاده از واژه‌های مقدسی چون انتظار، حضرت مهدی (عج) و...، باعث شد مراجع تقلید و علما نیز مخالفت‌های صریح و علنی با آنها داشته و در برهه‌ای از زمان، برخی اعضای دولت سابق و حتی خود احمدی‌نژاد را به حضور نپذیرند.

او افزود: ‌ احمدی‌نژاد در اواخر کار خود برای اینکه بگوید سفری به قم داشته، با هلی کوپتر از بالای شهر قم و خانه علما، به حاشیه شهر می‌رفت تا مثلا پروژه‌هایی مثل شیرین شدن آب قم را افتتاح کند اما شاهدیم که هنوز مردم شهر قم یا از دستگاه‌های آب شیرین کن خانگی استفاده  می‌کنند یا از دستگاه‌های اتوماسیون آب شیرین که یادگار دولت آقای خاتمی است، آب شیرین خود را تهیه می‌کنند.

چهرقانی در پایان گفت: ‌ در هر صورت اکنون زمان مناسبی برای بررسی دوران احمدی‌نژاد است و امیدواریم این شرایط یکی از عوامل افزایش آگاهی بخشی به جامعه باشد.

کد خبر : ۳۶۳۰۴۷