خبرگزاری کار ایران

آیت الله واعظ موسوی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

پیام رهبری نشان داد مقدمات اقتصاد مقاومتی توسط دولت انجام شده است

عضو چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: در فرمایش رهبر معظم انقلاب معلوم شد که بعضی از مقدمات تحقق اقتصاد مقاومتی، در سال‌های گذشته توسط دولت محترم انجام گرفته و امیدواریم که امسال نیز شاهد جدیت بیشتر دولت باشیم.

آیت الله سیدمحمد واعظ موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در قم، با اشاره به نامگذاری سال۹۵ از سوی رهبر انقلاب به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با توجه به احاطه‌ای که به مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین المللی دارند، هر سال شعاری را که به عنوان استراتژی مسیر حرکتی کشور باشد و راه را ترسیم کند، مشخص می‌کنند. 

او خاطرنشان کرد: چند سال است که روی کلمه اقتصاد مقاومتی و تبیین بنیان‌ها و ارکان آن، مقام رهبری و برخی دیگر شخصیت‌های بزرگ کشور مانور داده و با تبیین مقدمات آن، می‌رود که در آینده‌ای نزدیک، این موضوع به اصطلاح به عنوان یک فرهنگ در کشور ما در آید. 

عضو چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: باید روشن شود که صرف شعار اقتصاد مقاومتی نمی‌تواند نجاتبخش وضعیت اقتصادی کشور عزیزمان باشد، لذا امسال، مقام معظم رهبری دو کلمه اقدام و عمل را برای پوشاندن لباس واقعیت به این شعار، اضافه فرمودند. 

آیت الله واعظ موسوی گفت: البته در فرمایش های رهبر معظم انقلاب معلوم شد که بعضی از مقدمات تحقق اقتصاد مقاومتی، در سال‌های گذشته توسط دولت محترم انجام گرفته و امسال نیز دولت باید با پشتیبانی ملت و استفاده از رهنمودهای مقام رهبری و دلسوزان نظام، اقدامات عملی را در صحه فیزیکی انجام دهد تا انشاالله آثار و برکات آنکه ایجاد اشتغال برای بیکاران و جوانان تحصیلکرده این مرز و بوم بوده و رونق اقتصادی لازم در همه عرصه‌ها، که چشم انداز نزدیک و دور چنین اقدام و حرکتی خواهد بود، حاصل شود. 

او گفت: امیدواریم که دولت محترم به پشتیبانی مردم و عملیاتی کردن توصیه‌های رهبری، همچنان که در سال‌های قبل هم در این مسیر گام برداشته، امسال با جدیت و تلاش بیشتر و عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی، زمینه‌های رفاه، آرامش و امنیت را ایجاد کرده و با ایجاد رونق اقتصادی شایسته کشور اسلامی، نظام ما را به عنوان یک نظام سرآمد در منطقه بلکه در جهان و به عنوان یک الگو و اسوه برای همه کشورهای در حال توسعه در بیاورد تا نظام ما و کشور عزیز ما، جایگاه واقعی منطقه‌ای و بین المللی خودش را در همه عرصه‌های زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی پیدا کند. 

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه تأکید رهبر انقلاب بر پیشرفت اقتصادی کشور نشان از اهمیت این موضوع دارد، گفت: البته روشن است که ماهیت انقلاب ما یک ماهیت دینی و فرهنگی است اما مسلما فرهنگ عرصه‌های مختلف از جمله عرصه اقتصادی دارد؛ کشوری که فرهنگ ناب دارد باید اعتلای فرهنگی خود را در پیشرفت اقتصادی خود نشان دهد. 

او افزود: مسلما تأثیر متقابلی که فرهنگ و اقتصاد روی هم دارند و با ایجاد غنای فرهنگی و اقتصادی می‌توان کشور را از آسیب‌های مختلف مصون نگاه داشت، یک مطلب تجربه شده و اثبات شده در طول تاریخ هست؛ یعنی هیچ کدام از این دو را بدون در نظر گرفتن دیگری، بی‌نیاز کننده کشور نمی‌توان قلمداد کرد. 

آیت الله واعظ موسوی گفت: برای اینکه کشور در اوج قرار گیرد، باید دو بال فرهنگ و اقتصاد را با هم رشد داد، چراکه اگر رشد غیر متوازن ایجاد شد، توان و امکان لازم را برای پرواز در عرصه‌های مختلف ایجاد نخواهد کرد. 

کد خبر : ۳۵۶۵۰۵