خبرگزاری کار ایران

شهردار قم مطرح کرد؛

شهرداری قم ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد

شهردار قم گفت: با احتساب هزینه سالیانه و اتمام پروژه ها شهرداری در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که داشته های آن کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا از قم، سیدمرتضی سقائیان نژاد در دیدار مدیران شهرداری با آیت الله محمد مومن نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند ماه اظهار کرد: انتخابات یکی از جلوه های حضور و مشارکت مردم در نظام اسلامی و اتفاقات مهم کشور است.

وی با اشاره به فعال بودن ۱۲ پروژه شهری در قم خاطرنشان کرد: برای اتمام این پروژه ها بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهردار قم به تدوین و اصلاح سیستم های آماری شهرداری خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای بدهی های شهرداری به بانک ها، تاکنون با پنج بانک طلبکار از شهرداری برای رفع بدهی ها جلسه برگزار شده که توانستیم بخشی از این بدهی ها را تهاتر نمائیم.

وی گفت: بدهی شهرداری به بانک ها هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است که به این میزان بدهی سالیانه ۴۵۰ میلیارد تومان سود تعلق می گیرد.

سقائیان نژاد با بیان اینکه طلب شهرداری از دولت ۴۵۰ میلیارد تومان است، افزود: ۴۳۵ میلیارد تومان از این طلب در بودجه سنواتی قرار گرفته که امیدواریم تخصیص پیدا کند.

وی به وضعیت درآمدها و هزینه های شهرداری اشاره کرد و گفت: با احتساب هزینه سالیانه و اتمام پروژه ها شهرداری در حال حاضر بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که داشته های آن کمتر از ۳ هزار میلیارد تومان است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه رفع سود بانکی از بدهی های شهرداری تاثیر بسزایی در ایجاد رشد و پیشرفت در شهر دارد، خاطرنشان کرد: حمایت علما و مراجع می تواند برای قطع سود بانکی بدهی ها زمینه بسیار مناسبی برای رفع کمبودهای شهر ظرف سه سال آینده فراهم می کند.

وی با بیان اینکه شهر یک موجود زنده است و نیازمند درآمد پایدار، افزود: با تغییر ساختار و اصلاح عملکردها در حال ایجاد روندی در بهبود وضعیت شهر هستیم.

کد خبر : ۳۵۲۳۷۱