خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قم خبر داد؛

احداث اولین ایستگاه مترو در شهر قم

احداث اولین ایستگاه متروی قم در میدان مطهری با انحراف ترافیکی مسیرهای منتهی به این میدان از ۲۳ بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا از قم، هفتمین جلسه شورای ترافیک استان با حضور مدیران دستگاههای ذیربط و به ریاست معاون امور عمرانی استانداری قم و با هدف بررسی ۳ دستور جلسه تشکیل شد. 

در این جلسه محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار قم از آغاز عملیات اجرایی احداث اولین ایستگاه متروی قم در میدان مطهری خبر داد و گفت: طرح انحراف ترافیکی این میدان تهیه گردیده و از روز ۲۳ بهمن ماه جاری به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. 

وی افزود: ترافیک خیابان اراک به سمت میدان مطهری قبل از ورود به میدان با گردش به چپ و گذر از غرب میدان وارد خیابانهای سپاه و هدف خواهد شد، گردش به چپ پل علیخانی به سمت میدان مطهری مسدود و ترافیک این مسیر بصورت راستگرد وارد خیابان امام موسی صدر (خاکفرج) شده و این محور با ایجاد دوربرگردان به صورت رفت و برگشت عمل کرده و خیابان سپاه به صورت شرق به غرب از خروجی میدان بطرف چهار راه غفاری یک طرفه خواهد شد. 

معاون امور عمرانی استاندار و رئیس شورای هماهنگی ترافیک استان بر لزوم زمان بندی دقیق ۶ ماهه انجام عملیات اجرایی این ایستگاه تأکید کرد و گفت: مردم زمان بندی و سرعت کار را انتظار دارند، لذا باید برنامه دقیق و عملیاتی منظمی برای اجرای این ایستگاه در مهم‌ترین معبر شریانی شهر تدوین و اطلاع رسانی شود. 

وی تأکید کرد: مردم کار‌شناسان خوبی هستند و سرعت کار و نظم پروژه‌ها را رصد می‌کنند و تحت نظر دارند، لذا باید با زمان‌بندی مناسب بازتاب مثبت آغاز این عملیات عمرانی که قطعاً به توسعه شهر کمک شایانی خواهد کرد در اذهان مردم تقویت شود. 

خاطر نشان می‌شود ایستگاه مترو میدان مطهری در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۲۰ متر مربع در ۳ طبقه در ضلع شمالی میدان احداث خواهد شد؛ این ایستگاه با ایستگاه خط مونوریل که در قسمت شرقی میدان احداث گردیده تبادل مسافر خواهد داشت. 

در ادامه این جلسه طرح پیشنهادی شهرداری قم برای اتصال ایمن بلوار بعثت به کمربندی امام علی(ع) بررسی و تصویب شد.

کد خبر : ۳۴۵۱۵۸