خبرگزاری کار ایران

مسجدجامعی در قم:

منافاتی میان مکتب اهل بیت (ع) و معارف قرآنی نیست

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد در دولت اصلاحات، گفت: منافاتی با علائق مردم به مکتب اهل بیت (ع) و معارف قرآنی نیست، بلکه کاملا در راستای هم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، در دومین همایش قرآنی «یاسین در آیینه معرفت» که با حضور اندیشمندان دینی ایرانی و غیر ایرانی در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر توجه به آثار اهل بیت (ع) بعضا مانع توجه به ساحت قرآن کریم شده است. 

وی با اشاره به نحوه مدیریت وزارت ارشاد در دورانی که خود مسئولیت این وزارتخانه را به عهده داشت، خاطرنشان کرد: در مجموعه آثار منتشر شده قرآنی آن زمان، بالا‌ترین رقم اختصاص به کشور ایران داشت؛ یعنی دقیقا‌‌ همان کشوری که مهد مکتب اهل بیت (ع) است. 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یعنی توجه به مکتب اهل بیت (ع)، نه تنها موجب کمی و کاستی در انتشارات و حتی هنرهای قرآنی به صورت‌های مختلف نشده بلکه بالا‌ترین رقم را کسب کرد. 

وی تأکید کرد: منافاتی با علائق مردم به مکتب اهل بیت (ع) و معارف قرآنی نیست، بلکه کاملا در راستای هم هستند. 

مسجدجامعی یادآور شد: پیامبر (ص) نیز فرمودند قرآن و سیره اهل بیت (ع) در جهت پشتیبانی یکدیگرند و نمونه آن اتفاقاتی است که در حوزه انتشارات ایران افتاد. 

کد خبر : ۳۳۶۹۸۹