خبرگزاری کار ایران

آیت الله علوی گرگانی:

حوزه باید به فکر تربیت زنان مجتهده باشد

یک استاد برجسته حوزه علمیه قم، گفت: در شرائط فعلی یکی از مهمترین وظائف حوزه ها، تربیت مبلغه های دینی و مجتهده است و اگر به آن توجه شود و بانوان مجتهده داشته باشیم، قطعا شاهد بسیاری از مشکلات در جامعه نخواهیم بود.

به گزارش  ایلنا از قم، آیت الله علوی گرگانی  پیش از ظهر امروز در دیدار معاون پژوهشی حوزه های علمیه خواهران  به جایگاه علم و عالم در روایت و آیات اشاره  کرد و گفت: علم نور و حقیقتی قطعی  است و اسلام هم  برای علم آموزی  فرقی  بین مرد و زن نگذاشته  است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه های مجازی امروز بلای جان  افکار و عقائد جوانان جامعه شده اند و باید فکری برای آن کرد، اظهار داشت: مبازره با ا فکار و عقاید باطل و انحرافی  به خصوص  درفضای مجازی هیچ فرقی بین مرد و زن ندارد.

این استاد برجسته حوزه افزود: در طول اسلام شخصیت های زن مجتهده زیاد بوده و در این زمان هم این گونه است و لازم است زنان وارد این عرصه ها شوند و به تبلیغ دین بپردازند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه تبلیغ زن برای زن و مرد برای مرد تاثیرگذاری دوچندان خواهد داشت گفت: در شرائط فعلی یکی از مهمترین وظائف حوزه ها، تربیت مبلغه ها دینی و مجتهده است و این امر اگر توجه به  آن شود و مجتهده کامله داشته باشیم، قطعا شاهد این مشکلات در جامعه نخواهیم بود.

وی افزودند: در انقلاب زنانی بوده اند که کارهای بزرگی انجام داده اند و توانسته اند درکنار مردان  نقش آفرینی کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: حوزه باید به فکر تربیت زنان مجتهده باشد؛ و انتظار جامعه هم چیزی غیر از این نیست،  لازم است مشکلات دینی زنان به  وسیله  این دسته از  افراد لایق برطرف شود.

کد خبر : ۳۲۹۹۳۲