خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

بهره‌برداری از صحن‌جامع فاطمی حرم حضرت معصومه در سال‌آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام و بهره برداری از فاز دوم صحن جامع فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سال آینده خبر داد و گفت: در صورت تملک اراضی دیگر این طرح که نیازمند مساعدت مسئولان است، فاز دوم طرح صحن فاطمی در سال آینده به بهره براری می رسد.

به گزارش ایلنا از قم، محمدجعفر علیزاده، روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: بعد از توسعه ضلع جنوبی حرم مطهر بانوی کرامت و ساخت شبستان های امام خمینی(ره) و نجمه خاتون(س)، توسعه این بارگاه نورانی در ضلع شرقی نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به تملک 30 هزار متر مربع برای توسعه ضلع شرقی آستان مقدس گفت: در فاز نخست صحن فاطمی، کتابخانه آستان با 11 هزار و 200 متر مربع به بهره برداری رسید که ظرفیت گسترده ای از خدمت رسانی به علاقه مندان به مطالعه قرار داده است.
وی درباره حمایت های مالی از طرح صحن فاطمی گفت: امسال 200 میلیارد ریال از محل سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم تخصیص داده شد و 82 میلیارد ریال نیز اعتبار قانون بودجه است و بر اساس توافق صورت گرفته نیز 40 میلیارد ریال نیز از سوی استانداری قم اختصاص یافت.
بر اساس این گزارش، معاون وزیر راه و شهرسازی و سید مهدی صادقی استاندار قم صبح امروز از کارگاه ساخت صحن جامع فاطمی و ساختمان جدید کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) بازدید کردند.
پیش از این بازدید، محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی، نشستی با معاونان و مدیران آستان مقدس و مسئولان طرح صحن فاطمی داشت و در جریان مراحل ساخت این صحن بزرگ قرار گرفت.
طرح ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) به عنوان یکی از طرح های مهم و ملی استان قم با 22 هزار متر مربع عرصه و 50 هزار متر مربع زیر بنا، دارای بخش های گوناگونی مانند؛ کتابخانه، شبستان، صحن و فضاهای جانبی است. 

کد خبر : ۳۲۴۶۳۶