خبرگزاری کار ایران

استاندار قم:

به توسعه و تجهیز کتابخانه مساجد قم توجه شود

استاندار قم با اشاره به ظرفیت مساجد در راستای گسترش و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، لزوم توجه به توسعه و تجهیز کتابخانه های مساجد را خواستار شد.

به گزارش ایلنا از قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، طی سخنانی بر ضرورت تلاش برای رفع مشکلات کتابخانه ها و گسترش فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

استاندار قم با تأکید بر لزوم آماده سازی زیرساخت طرح های برنامه ریزی شده در زمینه توسعه و ترویج کتابخوانی افزود: پایداری موضوعات و برنامه های فرهنگی در گرو هماهنگی اجرای آن ها در همه ابعاد است.

وی تخصیص اعتبارات قانونی از سهم عوارض و دیگر منابع برای غنی سازی فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی قم را بسیار مهم تلقی و خاطرنشان کرد: پرداخت به موقع این عوارض به نهاد کتابخانه ها و نیز استفاده مناسب و کاربردی از این منابع، می تواند نقش مهمی را در احداث و توسعه فضاهای کتابخانه ای و نیز فرهنگ سازی در این زمینه ایفا کند.

صادقی با اشاره به فعالیت کتابخانه های بزرگ در مساجد استان اضافه کرد: با تجهیز کتابخانه های مساجد و نیز گسترش این فضاها، در کنار رشد فعالیت های کانون های فرهنگی مساجد، طرح های فرهنگی همگام با نهاد کتابخانه های عمومی استان توسعه می یابد.

استاندار قم همچنین به ظرفیت خیرین فعال در عرصه ساخت کتابخانه اشاره و تصریح کرد: در کنار خیرین مدرسه‌ساز خیرینی هستند که به طور تخصصی در زمینه ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها فعالیت می‌کنند که باید از ظرفیت این افراد استفاده کرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین جباری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان افزود: قم ظرفیت های فرهنگی بالایی دارد و باید با رویکرد افزایش فعالیت اقشار جوان و نوجوان در این عرصه، زمینه ی افزایش سرانه فضای کتابخانه های عمومی را فراهم نماییم.

کد خبر : ۳۱۶۵۲۴