خبرگزاری کار ایران

شهردار قم در جلسه علنی شورای شهر:

سازمان شهرداری‌ها ۵سال به شهرداری‌قم یک‌ریال نداده است

شهردار قم از سازمان شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: حدود ۵ سال است که سازمان شهرداری‌ها یک ریال هم به شهرداری قم و برخی دیگر از شهرداری‌ها نداده است.

به گزارش ایلنا به نقل از وب سایت رسمی شهرداری قم، سیدمرتضی سقاییان‌نژاد شامگاه یک‌شنبه در صد و پنجاهمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به گزارش عملکرد ۶ ماهه نخست شهرداری قم گفت: در کل کشور صدور پروانه ۹۰ درصد کاهش داشته است که این عدد بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها تک‌محصولی هستند، بیان کرد: بیش از ۶۰ درصد درآمد شهرداری فروش تراکم است که وقتی ساختمان‌سازی تعطیل است موجب ایجاد مشکلاتی برای شهرداری می‌شود.

شهردار قم ساختار مالی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از بحث‌های اصلی که مدیریت جدید دنبال کرده است ساماندهی امور مالی است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری قم در بخش مالیات بر ارزش افزوده ۲۴ میلیارد تومان طلبکار است و حدود ۲.۵ ماه جلساتی را با دارایی داشته و به نتایجی نیز دست یافته‌ایم.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه حدود پنج سال است که سازمان شهرداری‌ها یک ریال به شهرداری قم و برخی از شهرداری‌ها نداده است، تأکید کرد: در حالی که باید سهم شهرداری را از محل ۱۰ درصد سوخت، تخلفات رانندگی و... پرداخت کنند و نباید در آن دخل و تصرف صورت گیرد اما این کار صورت نگرفته است.

وی ابراز داشت: چک‌های برگشتی شهرداری ۲۳ میلیارد تومان است که باید برای وصول آن برنامه‌ریزی شده به صورت جدی پیگیری می‌شود.

* ۶۵ درصد فیش‌های نوسازی توزیع نشده است

شهردار قم با اشاره به آغاز ممیزی املاک اظهار کرد: در سال ۹۴ حدود ۶۵ درصد فیش‌های نوسازی توزیع نشده است که این امر به دلیل عدم ممیزی املاک شهرداری بود که این موضوع را در حال پیگیری هستیم و به همین دلیل تغییرات ساختار را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وی بدهکاری‌هایی مجتمع‌ها به شهرداری را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: مجتمع امین حدود ۶۴ میلیارد تومان و مجتمع زمرد هم بدهی‌هایی به شهرداری دارند که برای احصا این بدهی‌ها نیاز به فعالیت جدی هستیم.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه در بحث غیر نقدی‌ها حدود ۹۵۰میلیارد تومان پرونده‌هایی است که با پنج بانک تا مرحله قیمت‌گذاری جلو رفته است، بیان کرد: اگر این پرونده‌ها محقق شود در این بخش از بودجه پیش‌بینی شده نیز جلوتر خواهیم بود.

* ۱۰۷ میلیارد تومان جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰

وی جرایم کمیسیون ماده صد را نیز ۱۰۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این جرایم نیز جزو درآمدهای شهرداری به شمار می‌رود.

شهردار قم همچنین در خصوص آسفالت معابر و پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: در این زمینه به دلیل محدودیت‌های مالی یک سری اولویت‌بندی‌هایی انجام دادیم که آن‌هایی که در اولویت‌بندی بوده انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه آسفالت معابر ۶.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا آسفالت معابر به صورت جدی پیگیری شود.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه در زمینه ۵۰ میلیارد تومانی که از محل پروژه‌های سفر رهبری اختصاص پیدا کرده هم فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات به بودجه پیش‌بینی شده سال ۹۴ خواهیم رسید و حتی در بخش غیرنقدی فراتر از بودجه نیز پیش خواهیم رفت.

کد خبر : ۳۱۴۸۳۶