خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی استان قم مطرح کرد

اهتمام به تقویت بنیه اخلاقی و معرفتی پلیس از طریق ترویج کتابخوانی

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۲۱

کتاب در معرفت‌پذیری و هدایت افراد کمک زیادی دارد که این امر در نیروی انتظامی به شکل‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه بیشتر نگاه نیروی انتظامی در کتب روی ترویج، انتشار و یادگیری مبناهای دینی و اخلاقی است اظهار کرد: مهم‌ترین امر برای یک پلیس تقویت بنیه‌های دینی، اخلاقی و معرفتی او است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، به نقل از ستاد خبری دهمین نمایشگاه کتاب استان قم، سردار کاظم مجتبایی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه بخش اعظمی از غرفه‌های نمایشگاه کتاب را بازدید کرده است اظهار داشت: نزدیک به ۸۰ درصد از کتبی که نیاز داشتم در این نمایشگاه مشاهده شد و تعدادی کتاب نیز خریداری کردم.

وی عنوان کرد: اگر کسی ارزش کتاب را بداند مطمئنا وقت مناسبی برای خواندن آن اختصاص می‌دهد تا کتاب را مطالعه و نکات آموخته شده را در زندگی‌اش اجرا کند چون هر کس کتاب بیشتری بخواند سطح فکری‌اش بالا رفته و در نتیجه می‌تواند راه درست را در امور روزانه‌اش انتخاب کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم کتاب را راه نجات از نفس و شیطان درونی و دشمنان بیرونی انسان دانست و افزود: اگر کسی چنین دیدگاهی داشته باشد برای کتاب وقت می‌گذارد.

سردار مجتبایی با اشاره به اینکه هر شب یا تا دو ساعت از وقت خود را کتاب‌خوانی اختصاص می‌دهد تصریح کرد: بهتر است انسان از اندک زمان‌هایی که نصیبش می‌شود بهره لازم را برده و کتاب بخواند.

وی پیرامون فعالیت‌های نیروی انتظامی برای روی آوردن ماموران پلیس به کتاب‌خوانی گفت: انسان دشمن چیزی است که نمی‌داند؛ اگر در مجموعه‌ای از جمله بخش مهم نیروی انتظامی انحراف یا خلافی مشاهده شود به این دلیل است که مامور نسبت به آن مسائل علم کافی را ندارد چون اگر بناست رفتار انسان عوض شود باید نگرش او تغییر پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه یکی از راه‌های ارتقاء علم و معرفت‌آموزی کتاب‌خوانی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروی انتظامی تاثیر زیادی در امنیت کشور دارد طبیعی است که اگر معرفت مامورانش افزایش پیدا کند باعثمی شود تا آنها خطا و انحراف کمتری داشته باشند.

سردار مجتبایی با تاکید بر اینکه هدف نیروی انتظامی تولید آرامش و امنیت در جامعه است عنوان کرد: اگر کسی این دو مهم را نسبت به ماموریت و مردم نداشته باشد و نتواند آرامش و امنیت را به یکدیگر پیوند زند طبیعی است عامل ناامنی می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب در معرفت‌پذیری و هدایت افراد کمک زیادی دارد که این امر در نیروی انتظامی به شکل‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

سردار مجتبایی یادآور شد: برای نیروهای انتظامی و خانواده‌هایشان مسابقه کتاب‌خوانی برگزار کرده و جوایزی در نظر می‌گیریم تا علاقه‌مندی و رقبت بیشتر نسبت به مطالعه در نیروی انتظامی و خانواده‌هایشان ایجاد شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ابراز کرد: وقتی انسان می‌خواهد زمانی برای کتاب صرف کند باید توجه داشته باشد آن کتاب چقدر در اخلاق، رفتار و جامعه پذیری او تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه بیشتر نگاه نیروی انتظامی در کتب روی ترویج، انتشار و یادگیری مبناهای دینی و اخلاقی است اضافه کرد: مهم‌ترین امر برای یک پلیس تقویت بنیه‌های دینی، اخلاقی و معرفتی او است.

مجتبایی کتب تخصصی ماموران نیروی انتظامی را برای آنها مفید دانست و افزود: خوشبختانه در نیروی انتظامی در حوزه‌های قرآنی، دینی، اعتقادی و اخلاقی اقدامات خوبی صورت گرفته و کتاب‌هایی در حال تهیه و انتشار است که بازخورد خوبی نیز به همراه داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز