خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت تیراندازی استان قم:

با بودجه فعلی صعود به لیگ‌برتر غیرممکن است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۹۲۹

به دلیل کمبود بازیکن و دیگر مشکلات نتوانستیم در لیگ‌های کشوری حضور پیدا کنیم و فقط در مسابقات کشوری شرکت داشتیم، اما با جوانگرایی و پشتیبانی که صورت گرفت، برنامه‌ریزی کردیم امسال در لیگ دسته اول حاضر شویم.

رئیس هیأت تیراندازی استان قم عنوان کرد: با بودجه‌ای که در اختیار ما قرار داده‌اند نمی‌توانیم به لیگ‌برتر راه یابیم و حتی به این موضوع فکر هم نمی‌کنیم.

حسین مهره‌ساز در گفت‌وگو با ایلنا دلایل عدم نتیجه‌گیری تیم‌های قم در لیگ‌های کشور را تشریح کرد.

تیم‌های قم در لیگ دسته اول تیراندازی چه مقام‌هایی کسب کردند؟

در این مسابقات، بانوان در بخش تفنگ بادی مقام سوم را کسب کردند و خانم کولیوند نیز مدال نقره انفرادی را به دست آورد، اما در بخش آقایان با جوانگرایی که داشتیم و همچنین جدایی چند بازیکن قمی و رفتن به تیم مقاومت تهران، نتوانستیم در جایگاهی بهتر از پنجم بایستیم.

جوانگرایی رضایت‌بخش بود؟

نسبت به کسانی که از پایه اضافه شدند خیلی خوب بود چون بازیکنان قمی که اکنون برای تیم‌های لیگ‌برتری تیراندازی می‌کنند ۷ سال در استان ما فعالیت داشتند برای اینکه جلوی پیشرفتشان گرفته نشود به تیم قدرتمند مقاومت که چند ملی‌پوش در آنجا حضور دارد رفتند. ما کمک‌شان کردیم به لیگ‌برتر برسند. هدف هیأت تیراندازی قم نیز این است که ورزشکاران را تا حدی پرورش دهد که به بالاترین سطح کشوری برسند.

با این جوانان به لیگ‌برتری شدن هم فکر می‌کنید؟

با بودجه‌ای که در اختیار ما قرار داده‌اند نمی‌توانیم به لیگ‌برتر راه یابیم و حتی به این موضوع فکر هم نمی‌کنیم. تنها هدف ما، معرفی تیراندازان خوب استان به کشور است چون تیمداری در لیگ‌برتر نیازمند بودجه و امکانات است؛ اما در حال حاضر دارایی که هیأت تیراندازی دارداز تیم‌های دسته یکی نیز پایین‌تر است.

بخش خصوصی از هیأت تیراندازی حمایت می‌کند؟

تلاش زیادی انجام دادیم اما به دلیل اینکه رشته ورزشی تیراندازی بازتاب رسانه‌ای ندارد و مردم نیز خیلی به آن نمی‌پردازند، حامی مالی رغبتی برای ورود به این رشته ندارد. زمانی که لیگ کشوری آغاز به کار کرد، هیأت‌های تیراندازی استان‌ها در کشور تیم داشتند، اما در حال حاضر فقط هیأت تیراندازی قم با وجود مشکلات زیاد تیم‌داری می‌کند. هیأت‌های استان‌های دیگر به دلیل عدم تأمین منابع مالی از مسابقات کنار کشیدند. تیم‌هایی هم که در لیگ‌برتر حضور دارند اغلب وابسته به ارگان‌های نظامی هستند.

چه اتفاقی افتاد بعد از ۴سال در لیگ‌های کشوری در بخش بانوان تیمداری کردید؟

به دلیل کمبود بازیکن و دیگر مشکلات نتوانستیم در لیگ‌های کشوری حضور پیدا کنیم و فقط در مسابقات کشوری شرکت داشتیم، اما با جوانگرایی و پشتیبانی که صورت گرفت، برنامه‌ریزی کردیم امسال در لیگ دسته اول حاضر شویم. خدا را شکر نتیجه خوبی حاصل شد و اگر شکست در دیدار پایانی اتفاق نمی‌افتاد، به لیگ‌برتر صعود می‌کردیم.

مجموع تیراندازان آقا و بانوی استان چند نفر هستند؟

در آقایان ۴۰ نفر به‌صورت حرفه‌ای در بخش تفنگ و ۳۰ نفر نیز در بخش تپانچه فعالیت می‌کنند و در بخش بانوان نیز تقریبا همین تعداد تیرانداز داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز