خبرگزاری کار ایران

شهردار قم در مراسم افتتاح پل جمهوری:

دولت سال ۹۳ بودجه دیون حوزوی را حذف کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۶۲۹

احداثپل جمهوری اسلامی قم برای رفع محرومیت زدایی بود / اتصال مناطق ۲ و ۶ به منطقه ۴ شهری با احداثپل جمهوری اسلامی انجام شد / بودجه سال آینده شهرداری بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد.

شهردار قم با بیان این که بودجه سال آینده این نهاد شهری بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می باشد، گفت: دولت سال ۹۳ بودجه دیون حوزوی را حذف کرده و دست ما برای ساخت مدارس توسط مراجع بسته شده و مشکلات زیادی در این زمینه داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، محمد دلبری بعداز ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول پروژه پل جمهوری اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مورد محرومیت زدایی از مناطق نیروگاه و امامزاده ابراهیم اظهار کرد: یکی از بهترین کارهایی که برای رفع محرومیت زدایی متصور می‌شد اتصال مناطق ۲ و ۶ به منطقه ۴ شهری بود که با احداثپل جمهوری اسلامی انجام شد.

وی با ذکر مشخصات پل جمهوری اسلامی گفت: این پل یکی از بزرگ‌ترین پل‌های شهر قم است که موضوعات فرهنگی و اجتماعی، ترافیکی و مدیریت زمان را برای شهروندان در بر خواهد داشت.

به گفته شهردار قم بعد از استانی شدن قم با تاکید مقام معظم رهبری و نیز انتخاب دکتر لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، اتفاقات بزرگی در استان قم رخ داده است.

دلبری ادامه داد: بودجه شهر قم در چند سال اخیر زیر ۱۰۰ میلیارد تومان بوده ولی بودجه سال ۹۳ را ۸۵۰ میلیارد تومان و سال آینده را بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان ارتقا دادیم.

شهردار قم ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولان استان بودجه‌های دیگری برای شهر قم اختصاص یابد.

وی دولتی شدن شهرداری‌ها را یکی از آسیب‌های این نهاد ذکر کرد و افزود: امیدواریم از آسیبی که امروز برای شهرداری‌ها متصور است که به سمت دولتی شدن پیش می‌روند با عنایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلوگیری شود.

دلبری افزود: اگر موانع مدیریت شهری برداشته و قوانین اصلاح شود، شهرداری خودش می‌تواند به خوبی شهر را اداره کند و نیازی به بودجه ملی نخواهد داشت.

وی تدوین سند راهبردی برای جلوگیری از تصمیم‌های سلیقه‌ای را یکی از تاکیدهای رئیس مجلس شورای اسلامی به شهرداری قم دانست و یادآور شد: برنامه ۵ ساله را تدوین کردیم و در ادامه، سه برنامه چهار ساله را در افق ۱۴۰۴ ترسیم کردیم تا به مواردی که مطلوب شهر قم است دست پیدا کنیم.

شهردار قم خطاب به لاریجانی گفت: شما شهرداری را از یک نهاد تک بعدی به نهاد اجتماعی با نگاه سلامت شهروندان و عمرانی و همه نیازهایی که یک شهروند دارد توجه کردید و با عنایتی که شورای اسلامی شهر دارد و کمیسیون‌هایی که تشکیل شده، امیدواریم شاهد روند تحقق این برنامه‌ها باشیم.

وی اضافه کرد: پروژه پل‌های جمهوری اسلامی یکی از پروژه‌هایی است که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و نمایندگان مردم قم در مورد رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار احداثشده است.

دلبری به تاخیر در روند ساخت این پروژه اشاره کرد و افزود: با تغییر مدیریت شرکت دی و تلاش مدیران شهری توانستیم عقب ماندگی های این پروژه را برطرف کنیم.

وی از کلنگ زنی پروژه امتداد بلوار جمهوری اسلامی تا میدان امام حسین(ع) خبر داد و گفت: امیدواریم این پروژه را تیرماه سال آینده به بهره برداری برسانیم و در ادامه قرار است این طرح به بلوار امام علی(ع) متصل شود.

شهردار قم افزود: یکی از رمپ‌های پل جمهوری اسلامی در اولویت است که به مدت سه ماه ساخته می شود و سپس بقیه رمپ‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی عدم اتکا به بودجه‌های دولتی و واگذاری کارها به بخش خصوصی را از دیگر توصیه‌های دکتر لاریجانی به شهرداری قم ذکر کرد و گفت: یکی از اتفاقات بزرگی که در دو سال اخیر صورت گرفته، واگذاری طرح خیابان شهید کاظمی در هسته مرکزی شهر به بخش خصوصی است. برای این پروژه نیاز به ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است که تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

دلبری با اشاره به راه اندازی ستاد تسهیل سرمایه گذاری در قم اظهار کرد: این مسئله از خواسته‌ها و مطالبات نمایندگان و مسئولان است که ریاست آن را به استاندار واگذار کردیم و روزهای شنبه از صبح تا ظهر در این محل حضور داریم و پاسخگوی سرمایه گذاران هستیم.

وی گزارشی از پروژه های در دست اقدام و انجام شده شهرداری با مبلغ ریالی هزار میلیارد تومان اعتبار ارائه کرد و گفت: دولت سال ۹۳ بودجه دیون حوزوی را حذف کرده و دست ما برای ساخت مدارس توسط مراجع بسته شده و مشکلات زیادی در این زمینه داریم.

شهردار قم گفت: انتظار داریم بیش از ۴۰۰ میلیارد تومانی که شهرداری از این محل طلبکار است در بودجه دیده شود و امیدواریم مشکلاتی که برای ساخت مدارس دیگر داریم برطرف شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز