خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم:

حل مشکل میدان شهید مطهری نیازمند ورود مراجع قضایی و شورای تأمین استان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۹۵

میدان شهید مطهری به ‌عنوان یکی از پرترددترین میادین شهر وضعیت خوبی ندارد و حل مشکل آن نیازمند ورود مراجع قضایی و شورای تأمین استان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با بیان این‌که نباید توسعه و حل مشکلات ترافیکی شهر قم متوقف شود، گفت: میدان شهید مطهری به ‌عنوان یکی از پرترددترین میادین شهر وضعیت خوبی ندارد و حل مشکل آن نیازمند ورود مراجع قضایی و شورای تأمین استان است.

عباس ذاکریان با اشاره به وضعیت نامناسب میدان شهید مطهری اظهار داشت: زمین میدان شهید مطهری متعلق به آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) است، البته در زمان‌های مختلف توافق‌هایی با آستانه انجام‌گرفته است که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین معضل میدان اصلی شهر غرفه‌های میوه و تره‌بار است، افزود: برخی از غرفه‌های میوه و تره‌بار به میدان میوه شهید رجایی انتقال داده‌شده‌اند و سرقفلی‌های آن‌ها خریداری و هزینه‌ها نیز توسط شهرداری پرداخت‌شده است.

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: برای ساماندهی میدان مرکزی شهر نیازمند عزم استانی هستیم و همکاری‌ها باید همه‌جانبه بین آستانه مقدسه، شهرداری، شورای اسلامی شهر و استانداری باشد تا مشکلات حل شود.

وی ادامه داد: میدان شهید مطهری به‌عنوان محلی پرتردد و چشم شهر قم واقعاً وضعیت مناسبی ندارد و در شأن شهر قم نیست بعضاً حل مشکلات نیازمند ورود مقام قضایی و تصمیمات شورای تأمین استان است که این معضل به‌صورت اساسی حل شود.

ذاکریان اضافه کرد: طرح‌هایی برای میدان مرکزی شهر پیش‌بینی‌شده است و سرمایه‌گذاران نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به تملک برخی از گاراژهای اطراف میدان تأکید کرد: تملک این ملک‌ها نیز نیازمند منابع مالی است، در حال حاضر اگر میدان میوه و تره‌بار ساماندهی شود، بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد و این مسئله باعثمی‌شود تا مالکان دیگر نیز تشویق شوند و شروع به تغییر کاربری دهند.

ذاکریان ادامه داد: تا زمانی که مشکلات تملک و عدم توافق بین شهرداری و آستانه مقدسه باقی باشد و مدیران ارشد استان اهتمام نورزند کار به‌جایی نخواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز