خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم:

خصوصیات قاریان قرآنی را به جامعه معرفی کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۴۷۷

در استان قم موقوفات دینی و مجالس اهل بیت زیادی داریم اما این امر در بحثموقوفات قرآنی بسیار کم رنگ است، در صورتی که در سایر استان‌های کشور به این شکل نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: اداره اوقاف باید به مسیری برود که این قاریان قرآنی بیش از چیزی که هستند به جامعه معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت‌الاسلام شوذب شیری ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، پیرامون سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره اوقاف برپایی مسابقات قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه هشتم دی‌ماه جاری، مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) است، عنوان کرد: این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان تا روز جمعه ادامه پیدا خواهد کرد و روز شنبه، سیزدهم دی‌ماه، نیز مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در خصوص اهمیت قرآن کریم گفت: قرآن دانشگاه خدا‌شناسی است و تا می‌توانید در قرآن غوطه‌ور شوید، چون خداوند متعال در کلام خود برای خلق تجلی پیدا کرده و حضور خود را معرفی کرده است.

وی ابراز داشت: در استان قم موقوفات دینی و مجالس اهل بیت زیادی داریم اما این امر در بحثموقوفات قرآنی بسیار کم رنگ است، در صورتی که سایر استان‌های کشور به این شکل نیست.

حجت‌الاسلام شیری با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرموده‌اند «باید به دنبال قهرمانان قرآنی بوده و بیش از آنچه قاریان هستند معرفی کنیم» افزود: اداره اوقاف نیز به دنبال این قهرمانان قرآنی است تا این افراد را که به دنبال فضیلت قرآنی هستند را به جامعه تحویل دهد.

وی مرحوم مولایی را باسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین استاد قرآنی خواند و یادآور شد: ایشان بیش از ۶۰سال در مساجد به تعلیم علوم قرآنی پرداختند و شاگردان زیادی تربیت کردند و همچنین همه ما نیز باید بدانیم یاد و نام این حاملان قرآنی را گرامی داشته و در مسیر آن‌ها حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام شیری تاکید داشت: اداره اوقاف باید به مسیری برود که این قاریان قرآنی بیش از چیزی که هستند به جامعه معرفی شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه قرآن نباید به خاطر ثواب خوانده شود، خاطر نشان کرد: قرآن کتاب زندگی دنیای انسان است و باید مجالس قرآنی کاربردی شود تا شاهد اثرات مثبت‌تر آن باشیم.

وی در خصوص اهداف اداره اوقاف از برگزاری مسابقات قرآنی گفت: هر اندازه در قرآن سرمایه‌گذاری کرده و به آن توجه کنیم، جامعه ما نجات پیدا خواهد کرد و هر مقدار از این کتاب الهی فاصله بگیریم، جامعه ما آلوده می‌شود.

حجت‌الاسلام شیری یادآور شد: در مسابقات قرآنی امسال ابتدا خواهران در روزهای دوشنبه و سه شنبه در دو نوبت صبح و عصر در رشته‌های مختلف به رقابت خواهند پرداخت و پس از آن روزهای چهارشنبه تا جمعه جاری اختصاص به مسابقات آقایان داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز