خبرگزاری کار ایران

به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامى

رئیس دانشگاه الزیتونه تونس به تهران و قم سفر می کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۶۹۶

رئیس دانشگاه الزیتونه تونس براى دیدار و بازدید از تعدادى از مراکز علمى، فرهنگى و پژوهشى روز یکشنبه ۷ دیماه عازم شهر مقدس قم خواهد شد.

بنا به دعوت رسمى «حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد مبلغى» رییس دانشگاه مذاهب اسلامى از رئیس دانشگاه الزیتونه تونس، «دکتر هشام قریسه» فردا پنجشنبه(چهارم دى‌ماه) براى شرکت در نشست هم‌اندیشى دانشگاههاى جهان اسلام وارد تهران مى‌شود.

به گزارش ایلنا از قم، رئیس دانشگاه الزیتونه تونس در جریان سفر چهار روزه به کشورمان، روز پنجشنبه با «علی جنتى» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى دیدار خواهد کرد.

دکتر قریسه همچنین روز شنبه آینده نیز در نشست هم‌اندیشى دانشگاههاى جهان اسلام در دانشگاه مذاهب اسلامى که با حضور نمایندگانى از دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه قم، دانشگاه علوم و فنون قرآنى، دانشگاه قرآن و حدیثو پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد، سخنرانى مى‌کند.

در پایان این نشست قرار است تفاهم نامه همکارى مشترک میان دانشگاه‌هاى مذاهب اسلامى جمهورى اسلامى ایران و کشور تونس در زمینه فعالیت‌هاى تقریبى و هم‌زیستى اسلامى توسط رؤساى دو دانشگاه، امضا ‌شود.

در ادامه این سفر، رئیس دانشگاه الزیتونه تونس براى دیدار و بازدید از تعدادى از مراکز علمى، فرهنگى و پژوهشى روز یکشنبه عازم شهر مقدس قم خواهد شد.

از دانشگاه الزیتونه تونس به عنوان یکى از قدیمى ترین دانشگاه عربى اسلامى یاد مى شود که در سال ١١۶ قمرى(٧٣۴ میلادى) تاسیس شده و با داشتن پژوهشکده هاى مختلف اصول دین، الهیات، تاریخ، تمدن و شریعت اسلامى، از جمله مهمترین و موثرترین دانشگاه‌هاى جهان اسلام به شمار مى‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز