خبرگزاری کار ایران

تولیت حرم حضرت معصومه(س):

برخورد امام جماعت با مردم باید هنرمندانه باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۶۸۸

وقف نکته مهم تاریخی و ریشه دار است و بهترین مکان برای ترویج وقف مساجد هستند؛ باید این سنت در زندگی مردم جاری و ساری باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: یک روحانی باید با مردم از روی مهربانی، هنر و عاطفه برخورد کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار ائمه جمعه استان قم که با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: امام جماعت باید در مسجد مؤثر و امین مردم باشد، چون از نگاه مردم یک روحانی سمبل زهد و بی اعتنایی به دنیا است.

وی تصریح کرد: مردم می دانند که طلاب به دنبال حل مشکلات و رعایت مصالح مردم در چارچوب شرع و قانون هستند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: رعایت حقوق بیت المال و جلب اعتماد مردم وظیفه یک روحانی است و رفتارها، رفت و آمدها و نحوه زندگی یک روحانی باید برای مردم الگو باشد.

وی با تأکید بر این که مساجد پایگاه اصلی دفاع از نظام هستند، گفت: مساجد در ایجاد و تحکیم پایه های انقلاب نقش اساسی داشتند و بعد از پیروزی انقلاب نیز مردم با حضور در مساجد نسبت به حفظ انقلاب اقدام کرده اند.

امام جمعه قم با بیان این که مساجد در نظام اسلامی با شئونات مختلفی برخوردار هستند، گفت: باید هنر امام جماعت این باشد که بتواند حدود اختیارات را مشخص کند و دخالت و امور نکند. شأن امام جماعت شأن پدری است و باید پدری کند و همه را با هم در راستای اداره بهتر مسجد هماهنگ کند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در پایان بر جاری شدن فرهنگ وقف در زندگی مردم تأکید کرد و افزود: وقف نکته مهم تاریخی و ریشه دار است و بهترین مکان برای ترویج وقف مساجد هستند؛ باید این سنت در زندگی مردم جاری و ساری باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز