خبرگزاری کار ایران

کارشناس مرکز تخصص مهدویت:

در عصرغیبت پیروان باید برای ظهور کار عملی کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۰۰

کارشناس پاسخگویی به شبهات مرکز تخصصی مهدویت گفت: در دوران غیبت پیروان و دوستداران حضرت بقیه الله(ارواحنافداه) باید علاوه بر دعا با کار عملی برای ظهور حضرت گام بردارند.

کارشناس پاسخگویی به شبهات مرکز تخصصی مهدویت گفت: در دوران غیبت پیروان و دوستداران حضرت بقیه الله(ارواحنافداه) باید علاوه بر دعا با کار عملی برای ظهور حضرت گام بردارند.

به گزارش ایلنا از قم، حجت الاسلام ابراهیم فرد طی سخنانی در برنامه سلام زائر در جمع مجاوران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: امروز دغدغه همه انسانها به ویژه شیعیان ظهور حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) است اما باید توجه داشته باشیم نه تنها در کلام بلکه در عمل باید پیرو راستین حضرت باشیم.
این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: همه به نوعی مشغول کسب و کار هستیم و باید سیره حضرت را دانسته و در کلیه امور زندگی شخصی و اجتماعی خود به کار بندیم.
حجت الاسلام ابراهیم فر با بیان اینکه کسب معرفت یکی از عوامل مهم برای شناختن سیره حضرت مهدی(ارواحنا فداه) است، افزود: منظور از کسب معرفت نه اینکه حضرت را به صورت شناسنامه ای بشناسیم بلکه باید حضرت را به عنوان حجت شناخته و کلام نورانی ایشان را واجب الاطاعه بدانیم.
این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: برای این شناخت و اطاعت بی چون و چرا باید با تمرین، رفتار خود را تقویت کنیم تا بتوانیم به مصداق واقعی یار و یاور امام غائب از نظرمان باشیم.
وی مطالعه " سیره " و " تبیین کلام " امام(علیه السلام) را بر پیروان واقعی حضرت ضروری دانست و گفت: اگر بدانیم و درک کنیم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) از ما چه می خواهد بدون شک به بهترین نحو پاسخ خواهیم داد و همه گمراهی ها و ظلالت ها از ندانستن و ناآگاهی است.
وی ظهور فرقه های نوظهور را در دوران بعد از غیبت کبری یکی از آفت های امت اسلام توصیف کرد و گفت: خودِ امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) پاسخ و راهکار مقابله با این حجمه ها را در روایتی نقل کرده اند.
حجت الاسلام ابراهیم فر با اشاره به روایت " وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ‏ الْوَاقِعَهُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَى رُوَاهِ حَدِیثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِی عَلَیْکُمْ وَ أَنَا حُجَّهُ اللَّه " ‏ افزود: حضرت در روایتی فرمودند؛ حوادثى که براى شما پیش می آید،(براى دانستن حکم آنها) رجوع کنید به راویان حدیثما، زیرا آنها حجّت من بر شما هستند، و من حجّت خدا بر آنها می باشم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دعای تعقیبات نماز " اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک، اللّهم عرفنی نبیک فانک ان لم تعرفنی نبیک لم اعرف حجتک، اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرّفنی حجتک ضللت عن دینی " تصریح کرد: باید مکرر از خدا بخواهیم که این دعا را به نحو احسن درک کنیم و نسبت به قرائت آن مداومت داشته باشیم چراکه این دعا رمز بقا، حیات، نجات و آزادگی انسان از بند شیطان رجیم است.
وی افزود: عصری که ما هستیم، معرفت به امام زمان(ارواحناه فداه)، ارکان کمال انسان است، اگر انسان بخواهد مراتب کمال را طی کند باید عبد صالحی برای پروردگار عالم بشود، باید با خداوند و پیامبراعظم(صلی الله علیه و آلله) و حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) پیوند بخورد و رابطه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز