خبرگزاری کار ایران

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی:

سالی یک «شستا» به طلب تأمین اجتماعی از دولت افزوده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۰۵۰

«کل شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی(شستا) ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌ارزند و سازمان معادل سه برابر ارزش شستا از دولت طلبکار است، سالی هم یک شستا به طلبش اضافه می‌شود.»

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از همه تشکل‌های کارگری کشور خواست که برای وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت وارد گود شده و پیشنهادهای عملی ارائه کنند.

«اکبر شوکت» دبیر اجرایی خانه کارگر قم و رئیس کانون کارگران ساختمانی سراسر کشور، با اشاره به پیشنهاد تشکل متبوعشدرهمایش «تامین اجتماعی و دغدغه‌های پیش روی سازمان»برای وصول این مطالبات به ایلنا گفت: ما در این همایش گفتیم که ۲۰ درصد درآمدهای نفتی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود چرا که این ۲۰ درصد در طول یکسال در ‌‌نهایت ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که معادل طلب سالانه سازمان از دولت است.

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به طلب ۹۰ هزار میلیارد تومانی سازمان از دولت افزود: بسته به قیمت نفت در بازار جهانی ممکن است ۲۰ درصد درآمدهای نفتی در طول یکسال از ۲۰ هزار میلیارد تومان بیشتر شود که می‌توان مبالغ اضافی را به پای طلب ۹۰ هزار میلیارد تومانی سازمان از دولت گذاشت.

شوکت تصریح کرد: کل شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی(شستا) ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌ارزند و سازمان معادل سه برابر ارزش شستا از دولت طلبکار است، سالی هم یک شستا به طلبش اضافه می‌شود.

او در ادامه وعده داد: به زودی یک همایش ملی با حضور همه تشکل‌های کارگری و بازنشستگی برگزار می‌کنیم تا پیشنهادات عملی برای وصول معوقات سازمان از دولت را بررسی کنیم و در این رابطه به جمع بندی نهایی برسیم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان گفت: آقای روحانی باید فکری به حال مطالبات سازمان کند. بالاخره دولت روحانی با دولت احمدی‌نژاد باید فرقی داشته باشد. دولت قبلی بارهای مختلفی را به دوش سازمان گذاشت و کارگران برای رهایی از آن عملکرد به آقای روحانی رای دادند بنابراین اگر قرار باشد تغییری در رویه‌های گذشته صورت نگیرد ظلم مضاعفی به آنان می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز