خبرگزاری کار ایران

در نشستی تخصصی؛

آسیب‌های شبکه‌های‌اجتماعی تلفن‌همراه بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۱۲

این نشست تخصصی، با حضور کارشناسان حوزه سایبری همراه با پرسش و پاسخ دانشجویی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

ایلنا: نشست تخصصی آسیب شناسی شبکه های اجتماعی تلفن همراه با حضور کارشناسان حوزه سایبری همراه با پرسش و پاسخ دانشجویی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قم، این نشست با حضور کارشناسان حوزه ی سایبر از جمله دکتر مهدی اسلامی از اساتید مرکز فرهنگ و هنر واحد قم و پژوهشگر حوزه ی سایبری و نیز با حضور محمد رضا فرح بخش مدیر مطالعات اجتماعی ناجا و همچنین مهدی فراز پور کارشناس پلیس فتا تشکیل و به بررسی و آسیب شناسی شبکه های اجتماعی تلفن همراه پرداخت.

کارشناسان حاضر در این نشست در ابتدا انواع اپلی کیشن های تلفن همراه را تشریح کرده و سپس به بیان تاثیرات مخرب شبکه های اجتماعی تلفن همراه بر تغییر سبک زندگی ایرانی - اسلامی، در تغییررفتار و روابط عاطفی اعضای خانواده که منجر به فرار مجازی از خانه شده و نیز سرقت حساب های بانکی، اطلاعات خانوادگی، عکس های شخصی و از این قبیل پرداختند.

محمدرضا فرح بخش در این نشست در سخنانی اظهار داشت: به دلیل عدم آگاهی از معایب استفاده های بی رویه و بی پروا از این اپلی کیشن ها امروز شاهد کاهش مهارت فردی و افزایش ارتباط غیر کلامی و غیر لمسی به صورتی فراگیر هستیم که در نتیجه آن بهداشت روانی خانواده ها و مهارت فردی کاهش داشته است.

مدیر مطالعات اجتماعی ناجا تصریح کرد: بسیاری از کاربران به علت کمبودهای عاطفی و برای جلب توجه و نیز کسب احترام از انواع اپلی کیشن ها استفاده و سعی در حضور فعال در شبکه های اجتماعی پیدا می کنند.

مهدی فرازپور کارشناس پلیس فتا در خصوص ارائه راهکار برای کاهش آسیب های ذکر شده عنوان کرد: آگاهی از طریق آموزش همگانی، طبق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید محتوای دینی و ملی و در راستای مقابله با تهاجم و آسیب های سیاست کارانه ی شرکت های سازنده ی اپلی کیشن های مخرب، از جمله راهکارهای اساسی این آسیب هاست.

در ادامه این نشست، دانشجویان با طرح سوالات و پاسخ گیری از کارشناسان حوزه ی سایبری نشست تخصصی را پایان دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز