خبرگزاری کار ایران

استاندار قم:

مسئولان کشور به جلوگیری از کویرزایی در قم توجه کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۳۲۰

کویری بودن یکی از ویژگی‌های بارز آب و هوایی استان قم است. / تاکید بر لزوم اتخاذ راهبرد اساسی برای مقابله با پدیده کویر و بیابانزایی در قم / مدیران دستگاه‌های استان، باید زمینه معرفی این ظرفیت مهم را به علاقه مندان و گردشگران فراهم کنند.

استاندار قم در بازدید از مناطق کویری استان، خواستار توجه مسئولان کشور به مسئلهٔ کویر در قم شد.

به گزارش ایلنا از قم، حجت الاسلام صالحی منش در بازدید از مناطق کویری استان قم که با حضور مدیران مرتبط استان انجام شد، طی سخنانی، کویری بودن را یکی از ویژگی‌های بارز آب و هوایی استان قم دانست و بر لزوم توجه به این مهم در طرح‌های بیابان زدایی تاکید کرد.

استاندار قم با اشاره به شرایط نامساعد هوای استان‌های قم و تهران در سال‌های اخیر، کانون بسیاری از آلودگی‌ها و مشکلات زیست محیطی از جمله ریزگرد‌ها را مناطق کویری مرکز عنوان و خاطرنشان کرد: عدم رسیدگی به این مناطق، پیامدهای مخربی را در این دو استان به دنبال داشته است.

حجت الاسلام صالحی منش با تاکید بر لزوم اتخاذ راهبرد اساسی برای مقابله با پدیده کویر و بیابانزایی در قم، تعیین حق آبه مناسب را از راهکارهای مهم در این زمینه دانست و افزود: کشت گیاهان کویری نیز در این راستا بسیار راهگشا خواهد بود.

وی همچنین زیبایی‌ها و جذابیت‌های توریستی کویر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: مدیران دستگاه‌های استان باید زمینه معرفی این ظرفیت مهم به علاقه مندان و گردشگران را فراهم کنند.

استاندار قم با اشاره به سفر قریب الوقوع ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، به استان قم گفت: یکی از موضوعات مورد درخواست استان در این سفر مسئلهٔ آلودگی هوا و بیابان زدایی در قم خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز