خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زمان احمدی‌نژاد، فرماندار قم شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۰۳۹

امروز انتخابات قم محدود به استان ما نیست بلکه مربوط به تمام کشور است / قم آبروی اسلام است و همه باید دست به دست هم دهیم تا انتخاباتی در لیاقت و شایستگی قم برگزار شود.

ایلنا: بعد از حدود یک ‌سال ‌و ‌یک‌ ماه از روی کار آمدن " دولت تدبیر و امید " و حدود نه‌ماه از روی کار آمدن استاندار قم، یکی از مدیران‌کل استان‌قم در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، فرماندار قم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم تقدیر و معارفه فرماندار قم، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام محمدصادق صالحی منش استاندار قم و حجت الاسلام علی بنایی معاون سیاسی - امنیتی استاندار قم و برخی دیگر از مسئولان استانی در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد که بر این اساس، " رضا سیار " که در زمان ریاست‌جمهوری " محمود احمدی‌نژاد "، مدیر کل جهاد و کشاورزی استان قم بود، جای " اسماعیل زارعی‌کوشا " فرماندار سابق را گرفت.

حجت الاسلام علی بنایی معاون سیاسی - امنیتی استاندار قم و نماینده اصولگرای دو دوره گذشته مجلس شورای اسلامی، در این مراسم از خوشحال ترین افراد جلسه بود.

ادعای استاندار قم

حجت‌الاسلام " محمدصادق صالحی‌منش " استاندار قم در این مراسم مدعی شد برای فرماندار شدن " رضا سیار "، اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در قم به توافق رسیده‌اند.

استاندار قم، گفت: امام علی(ع) به مالک فرمودند اقوام و آشنایان خود را به پست‌های مهم منصوب نکن بلکه مسئولیت‌ها را به کسانی بسپار که شایستگی آن را دارند. در رابطه با نحوه ارتباط حاکم با مردم نیز ایشان فرمودند که ای مالک اگر تو با مسئولیت دادن به دوستان و نزدیکانت و غارت بیت المال، رضایت آنها به دست بیاوری، از خشم مردم در امان نخواهی بود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای گرفتن مسئولیت به او توصیه کرده‌اند که عهدنامه مالک اشتر با بخواند گفت: ما جمعه به جمعه این نامه را می‌خوانیم و عمل هم نمی‌کنیم. با این حال سعی ما بر این است که مطیع امیرالمؤمنین باشیم.

" صالحی‌منش " در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: خیلی از انتصابات[استان قم] به میل من نبود و الان هم نیست؛ من راضی‌ام به رضای پروردگار و تا آنجایی که توانستم مخالفت خود را ابراز کرده‌ام.

استاندار قم با تأکید بر این که پس از انتصاب یک مدیر از او حمایت خواهد کرد، گفت: تا امروز هم هر مدیری که منصوب شد، مانند یک برادر با او همراه بودم و هیچ فرقی میان مدیرانی که با اراده و میل خودم آمدند و کسانی که تا آخر با مخالفت من منصوب شدند، قائل نشدم. این اراده را در خودم می‌بینم که با دشمن خود و با کسانی که می‌دانم من را اذیت می‌کنند هم کار کنم مگر جایی که اصطکاک جدی به وجود بیاید و ببینم وجودشان برای استان مضر است.

وی خاطرنشان کرد: اواخر سال جاری عملکرد یک‌ساله تمام مدیران را ارزیابی خواهم کرد و در سال آینده تصمیمات جدیدی خواهم گرفت.

" صالحی منش " یادآور شد: اینکه جابجایی فرماندار جدید هشت یا ۹ ماه طول کشید، به خاطر شخصیت آقای زارعی کوشا بود. به وزیر کشور هم گفتم تا بهتر از فرماندار قبلی را پیدا نکنم، حاضر به جایگزین کردن نیستم.

استاندار قم عملکرد فرماندار قبلی را در دو بخش بسیار خوب توصیف کرد و گفت: از آقای سیار هم انتظار داریم در این دو بخش همین راه را ادامه دهند. یکی از اقدامات خوب ایشان در رابطه با مسئله بسیار مهم انتخابات بود. امروز انتخابات قم محدود به استان ما نیست بلکه مربوط به تمام کشور است.

وی گفت: مسئولان امانت‌دار رأی مردم هستند و مقام معظم رهبری هم فرمودند آراء مردم حق‌الناس است و باید همه به آن احترام بگذارند.

" صالحی‌منش " اضافه کرد: قم آبروی اسلام است و همه باید دست به دست هم دهیم تا انتخاباتی در لیاقت و شایستگی قم برگزار شود.

استاندار قم با بیان این که بخش دیگری از وظایف فرماندار، مدیریت کمیته انطباق و هماهنگی مسائل بین شهرداری و شورای شهر و استان است، گفت: از آن روزی که من در مسئولیت استانداری بوده‌ام کمتر موردی در هیئت حل اختلاف آمده که فرمانداری در آن دقت را لازم نکرده باشد. ما برای مصوبات شورا احترام قائل هستیم اما اگر کمیته انطباق آن را مغایر قانون دید حتماً باید مشکل آن حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات زیست محیطی و مسئله آب را مهم‌ترین مشکل قم دانست و خواستار دست به دست هم دادن مسئولان برای رفع این مشکلات شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز