خبرگزاری کار ایران

معاون‌مطبوعاتی اداره‌ کل‌ ارشاد استان‌ قم در گفت‌وگو با خبرنگاران:

خبرنگار و روزنامه‌نگار واقعی باید عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات باشد

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۹۴۹

دوشغله‌ها نمی‌توانند کاندیدای هیئت‌مدیره خانه‌مطبوعات شوند. / وزارت ارشاد به هیچ عنوان به مهندسی انتخابات در خانه مطبوعات اعتقاد ندارد. / بر اساس اساسنامه جدید، بسیاری از اعضای فعلی خانه مطبوعات در قالب اعضای افتخاری شناخته می شوند.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با بیان اینکه خط قرمز ما ولایت فقیه است و قطعا قانون را در انتخابات پیش روی خانه مطبوعات اجرایی خواهیم کرد، تأکید کرد: فقط کسانی که شغل اصلی‌شان خبرنگاری و روزنامه نگاری است می‌توانند نامزد هیئت مدیره خانه مطبوعات باشند و اگر دو شغله باشند، این کار امکان پذیر نیست؛ حق هم همین است که کسی که روز و شب او با خبر است، حق دارد که عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مهدی توکلیان ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به انتخابات پیش روی خانه مطبوعات استان قم، اظهار داشت: وزارت ارشاد به هیچ عنوان به مهندسی انتخابات در خانه مطبوعات اعتقاد ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد از تنوع تشکل‌ها در حوزه اصحاب رسانه حمایت کرده و با هیچ صنفی قهر نیست، گفت: به زودی از تشکل‌هایی که دارای مجوز هستند، بر اساس شاخص‌هایی که تعریف شده، حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت، اما از تشکل اصلی در حوزه اصحاب رسانه که خانه مطبوعات باشد، حمایت اصلی را خواهیم داشت.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اضافه کرد: امیدواریم انتخابات پیش روی خانه مطبوعات استان قم، انتخاباتی بدون حاشیه باشد و افرادی به عنوان رأس هیئت مدیره انتخاب شوند که به معنای واقعی در عرصه رسانه حرفه‌ای بوده و مشکلات خبرنگاران و روزنامه نگاران را می‌دانند تا بتوانیم شاهد خدماتی به اصحاب رسانه قم باشیم.

وی گفت: امیدواریم هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات استان قم، به خواستگاه ملی و بین المللی قم توجه کرده و کارهای مفیدی از جمله، برگزاری کلاس‌های روزنامه نگاری در سطح بین المللی برای اصحاب رسانه استان قم را مدنظر قرار دهد.

توکلیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در انتخابات پیش روی خانه مطبوعات فقط اعضای با شرایط خاص که از جمله آن‌ها داشتن یک سال بیمه مداوم خبرنگاری است، می‌توانند کاندیدای هیئت مدیره شوند، گفت: یکی از رویه‌هایی که بر اساس اساسنامه جدید خانه مطبوعات در نظر گرفتیم این است که دیگر نگاه تبلیغی و صرفا آماری به اعضای خانه مطبوعات نداشته باشیم؛ البته ممکن است با این اقدام، تعداد واجدان شرایط، کاهش پیدا کند اما می‌دانیم که کاندیداتوری افراد برای عضویت در هیئت مدیره با تعریف دقیق روزنامه نگاری، اثر بخشی بیشتری دارد؛ بر این اساس بسیاری از اعضای فعلی خانه مطبوعات در قالب اعضای افتخاری شناخته می‌شوند.

وی افزود: فقط کسانی که شغل اصلی‌شان خبرنگاری و روزنامه نگاری است می‌توانند نامزد هیئت مدیره خانه مطبوعات باشند و اگر دو شغله باشند، این کار امکان پذیر نیست؛ حق هم همین است که کسی که روز و شب او با خبر است، حق دارد که عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات باشد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: برای اساسنامه جدید خانه مطبوعات استان قم، از چهار نفر از روزنامه نگاران و خبرنگاران باسابقه قم نظرخواهی شد و امیدواریم انتخابات پیش روی خانه مطبوعات خوب برگزار شود و مانند انتخابات گذشته نباشد که حواشی آن پر رنگ‌تر از متن بود.

توکلیان در پایان تأکید کرد: خط قرمز ما ولایت فقیه است و قطعا مر قانون را در انتخابات پیش روی خانه مطبوعات اجرایی خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز