خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران استان قم:

کمتر مسئولی از نقد خبرنگاران استقبال می کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۶۸

اگر عزم و اراده ای از سوی نمایندگان مجلس برای برطرف کردن مشکلات بیمه خبرنگاران وجود داشت، این مهم تاکنون حل شده بود / زیبنده شهر مقدس قم نیست که در لباس خدمت، نماینده افکار عمومی، یعنی خبرنگار، از یک مراسم عمومی اخراج شود / چه باید کرد که ژورنالیست به رپورتاژیست تبدیل نشود؟

ایلنا: رئیس انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم عنوان کرد: کمتر مسئولی از نقد خبرنگاران استقبال می کند و فقط انتظار دارند تعریف و تمجید شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، هادی دریس در مراسم تکریم از خبرنگاران استان قم که پیش از ظهر امروز شنبه در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، سخنانش را با انقاد از برگزاری هم زمان این مراسم با افتتاح پایگاه هوایی امداد قم آغاز کرد و گفت: تشکر می کنم از دست های غائبی که تلاش کردند مراسم امروز که متعلق به گرامیداشت اصحاب رسانه بود را هم زمان با وقتی که وزیر بهداشت حضور دارند بیندازند!

وی اظهار داشت: هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار است که زیاد به اصحاب رسانه تبریک گفته می شود ولی اندکی تامل بفرمایید که فقط و فقط به اندازه برخواستن یک نماینده محترم مجلس از روی صندلی، بیمه خبرنگاران کل کشور برطرف می شود.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران قم تاکید کرد: اگر عزم و اراده ای از سوی نمایندگان مجلس برای برطرف کردن مشکلات بیمه خبرنگاران وجود داشت، این مهم تاکنون حل شده بود.

دریس تصریح کرد: در جامعه ای که مردم به هم می رسند و می گویند چه خبر؛ این سوالات کار خبرنگاری را سخت تر می کند. منبع مشترک کسب خبر بین ما و مردم یکی است. به نظر بنده نه سیاستمداران، نه هنرمندان و نه مدیران، دل خوشی از بعضی خبرنگاران ندارند و نخواهند داشت.

وی ابراز داشت: کمتر مسئولی از نقد خبرنگاران استقبال می کند و فقط انتظار دارند تعریف و تمجید شوند، به طوری که مشاهده شده هرگاه خبرنگاری از دستگاهی انتقاد کند، محدودیت هایی از سوی مدیران آن نهاد برای وی ایجاد می شود.

این فعال رسانه ای افزود: زیبنده شهر مقدس قم نیست که در لباس خدمت، نماینده افکار عمومی، یعنی خبرنگار، از یک مراسم عمومی اخراج شود.

هادی دریس یادآور شد: با اطمینان و شناختی که از فضای شهر مقدس قم پیدا کرده ام، عزیزان تردید نداشته باشند که تکرار این نوع برخوردها، حتی اندک، با احدی از خبرنگاران و اصحاب واقعی رسانه، تبعات تاریخ ساز و غیر قابل تصور را برای آن ها به ارمغان خواهد آورد.

رئیس انجمن صنفی خبرنگاران قم با بیان اینکه پیشنهادی به همکاران و دوستانم دارم، اظهار داشت: چه باید کرد که ژورنالیست به رپورتاژیست تبدیل نشود؟ یک آفت خطرناکی است که وقتی خدایی ناکرده گریبان گیر قلم شود، افکار و اعتقاد را به اندکی خواهند فروخت که به انشاالله شهر مقدس قم از این آفت به دور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز