خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد:

توهین به عقاید دیگر مذاهب، خارج از انسانیت است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۵۵۷

جنایات تکفیری ها از حوزه انسانیت خارج است / باید نسل جوان را آگاه کنیم که به وسیله شبکه های اینترنتی و تلویزیونی گمراه نشوند / یکی از راهکارهای دشمنان برای نفوذ در بین مسلمان، تفرقه انداختن بین آن هاست.

ایلنا: استاد حوزه علمیه قم، با تأکید بر این که جنایات تکفیری ها از حوزه انسانیت خارج است، گفت: توهین به عقاید دیگر مذاهب خارج از انسانیت است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد کارشناس مسائل دینی، شب چهارشنبه پیش از دعای توسل در مسجد مقدس جمکران، با بیان این که دشمنان نمی توانند ارکان اسلام را متزلزل کنند، گفت: تکفیری ها می گویند اسلام ما درست است، در حالی که دست به جنایاتی می زنند که از حوزه انسانیت خارج است.

وی افزود: وقتی دشمنان دیده اند نمی توانند به ارکان اسلام یعنی توحید، قرآن، … خدشه وارد کنند، ابتدا به پیامبر اسلام(ص) توهین کردند و بعد قرآن را آتش زدند، در حالی که توهین به عقاید دیگر مذاهب خارج از انسانیت است.

کارشناس مسائل دینی به یکی از راهکارهای دشمنان برای نفوذ در بین مسلمان اشاره کرد و گفت: غربی ها به واسطه تفرقه انداختن بین مسلمان، قصد حکومت بر مسلمان ها را دارند، گواه این مطلب این است که در کشورهای غیر مسلمان آرامش برقرار است، ولی در کشورهای مسلمان همچون عراق، فلسطین، افغانستان اوضاع متشنج و ناآرامی برقرار است.

وی بیان داشت: اگر مسلمان به ریسمان الهی چنگ بزنند، و یک پارچه باشند دیگر تفرقه ای بین مسلمان به وجود نمی آید.

نظری منفرد در ادامه سخنان خود گفت: اگر یک انسان اهل پژوهش و به روایت توجه داشته باشد، در می یابد که زیارت قبر پیامبر(ص) امر مستحب و مشهوری است، اما متأسفانه عده ای همچون وهابیت و تکفیری ها مانع از زیارت می شوند؛ این در حالی است که روایت موجود که مورد اتفاق شیعه و سنی زیارت قبور را مستحب می داند.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان سخنانش به موضوع آگاهی جوانان اشاره کرد و گفت: باید مراقب نسل جوان باشیم و آنها را آگاه کنیم که به وسیله شبکه های اینترنتی و تلویزیونی گمراه نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز