خبرگزاری کار ایران

عضو دفتر آیت الله سیستانی:

رویت هلال ماه شوال در غروب یکشنبه غیرممکن است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۹۴۴

محاسبات نشان می دهد که در غروب روز یکشنبه، هلال ماه در هیچ یک از نقاط قاره آسیا، اروپا، آمریکا، آفریقای شمالی و استرالیا قابل رویت نخواهد بود / بر اساس مطالعات این مرکز، رویت هلال ماه شوال، غروب روز دوشنبه، ۶ مرداد ماه قابل رویت می باشد.

ایلنا: مدیر مرکز مطالعات فلکی - نجومی وابسته به دفتر آیت الله العظمی سیستانی گفت: با توجه به محاسبات انجام شده این مرکز رویت هلال ماه شوال ۱۴۳۵ حتی در صورت مساعد بودن وضعیت جوی، غروب یکشنبه قابل رویت نخواهد بود.

به گزارش ایلنا از قم به نقل از حوزه، محمدصالح نجف با اشاره به چگونگی و زمان رویت هلال ماه شوال، اظهارداشت: محاسبات نشان می دهد که در غروب روز یکشنبه، هلال ماه در هیچ یک از نقاط قاره آسیا، اروپا، آمریکا، آفریقای شمالی و استرالیا قابل رویت نخواهد بود.

مدیر مرکز مطالعات فلکی - نجومی تصریح کرد: بر اساس مطالعات این مرکز، رویت هلال ماه شوال، غروب روز دوشنبه، ۶ مرداد ماه قابل رویت می باشد.

نجف ادامه داد: برای رویت هلال ماه در غروب دوشنبه هر چه از سمت شمال به جنوب حرکت کنیم، نزدیکی و قرابت ماه با زمین در منطقه جغرافیایی ایران بیشتر است و این در حالی است که در روز یکشنبه در بهترین حالت به یک درجه هم نمی رسد و بیانگر عدم رویت در غروب این روز است. این فاصله در روز دوشنبه با توجه به درجه و ارتفاع پایین، هلال ماه قابل رویت خواهد بود.

وی با بیان این که مرکز مطالعات فلک - نجومی در روز یکشنبه از یک گروه رصد و در روز دوشنبه از گروه های بیشتری برای رصد رویت هلال ماه بهره خواهد برد، ابراز داشت: برای یک رصد خوب باید مسائل متعددی را مورد بررسی قرار داد به ویژه موقعیت جّوی و هواشناسی می تواند نقش پراهمیتی را در سهولت رویت هلال ماه ایفا کند.

نجف، توصیه هایی را برای رویت هلال ماه شوال ارائه کرد و افزود: وضعیت هلال ماه نسبت به شهر قم ۶ درجه می باشد و علاقه مندان باید رصدگاه را طوری انتخاب کنند که از موقعیت خوب و فضای باز برخوردار باشد.

مدیر مرکز مطالعات فلکی - نجومی خاطرنشان کرد: گروه های اعزامی رصد می بایست از تعداد نفرات کمتری برخوردار باشند تا بتوانند به خوبی تمرکز کنند، همچنین تجیهزات و وسایل مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز