خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران استان قم:

هوای قم در وضعیت هشدار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۰۲

وضعیت آلودگی هوای استان قم با توجه به وزش بادشدید احتمالا تا بعد از ظهر امروز پنج شنبه ادامه داشته و پیش بینی می شود با رگبار وبارش پراکنده باران از میزان آلودگی هوا در روزهای جمعه وشنبه کاسته شود.

ایلنا: مدیرکل مدیریت بحران استان قم از برگزاری جلسه اضطراری کمیته آلودگی هوا در استان قم خبرداد.

به گزارش ایلنا، محسن اوروجی با اعلام این خبر گفت: به دنبال تشدید پدیده گرد وغبار وآلودگی هوا در استان قم که از روز چهارشنبه آغاز شده است؛ جلسه اضطراری کمیته آلودگی هوای استان با حضور ادارات کل حفاظت محیط زیست، هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی قم در محل اداره کل مدیریت بحران استان قم تشکیل شد.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی اطلاعات اداره کل هواشناسی و حفاظت محیط زیست استان قم و با توجه به دستور العمل کمیته آلودگی هوای کشور، امروز پنج شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۳ هوای استان قم در وضعیت هشدار قرار گرفت.

اوروجی تاکید کرد: وضعیت آلودگی هوای استان قم با توجه به وزش بادشدید احتمالا تا بعد از ظهر امروز پنج شنبه ادامه داشته وپیش بینی می شود با رگبار وبارش پراکنده باران از میزان آلودگی هوا در روزهای جمعه وشنبه کاسته شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: در صورت قرار گرفتن هوای یک استان در وضعیت هشدار، براساس دستور العمل کمیته آلودگی هوای کشورمردم عزیزو دستگاههای اجرایی استان باید به توصیه های بهداشتی وپیشگیرانه زیرتوجه نمایند:

- خود داری از هر گونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا گردد.

- کاهش فعالیت بیماران قلبی وریوی و مبتلایان به آسم در فضاهای باز ونقاط شهری

- جلوگیری از حضور اطفال، نوزادان وافراد سالمند در فضاهای باز ونقاط شهری

- عدم خروج غیر ضروری از منزل

- کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و به جای آن استفاده از وسایل نقلیه عمومی

- تنظیم موتور خودروها

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز