خبرگزاری کار ایران

در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر قم رخ داد؛

بیرون کردن خبرنگاران از جلسه علنی شورای شهر قم!

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۵۱۷

بیرون کردن خبرنگاران از جلسات علنی شورا این شائبه را ایجاد می کند که اعضای شورای شهر قم نمی خواهند مردم خیلی چیزها را بدانند / اگر چه بیرون کردن خبرنگاران از جلسات علنی شورای شهر گاهی با عذرخواهی از آنان انجام می‌شود، اما این کار غیر قانونی با یک عذرخواهی ساده قانونی نمی شود.

ایلنا: بازهم خبرنگاران که اخبار را به اطلاع مردم می رسانند، از جلسه علنی شورای شهر بیرون رانده شدند؛ این بار بهانه بیان تحولات سوریه بود؛ این که پرداختن به تحولات سوریه چرا باید در جلسه شورای شهر قم صورت بگیرد نه در یک جلسه دیگر، نکته ای است که محل تأمل است و مردم آن را سخت باور می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر قم طبق روال یکشنبه ها، صبح امروز ۸ تیرماه ۹۳ در ساختمان شورای شهر قم برگزار شد، اما پیش از پایان جلسه علنی، خبرنگاران که اخبار را به مردم منتقل می کنند از جلسه بیرون رانده شدند تا جلسه خصوصی ادامه پیدا کند.

شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد حاکمیت واقعی مردم بر مردم است، اما متأسفانه شورای شهر قم در برخی مواقع، مردم را در جلسات خود نامحرم می دانند.

در ماده ۱۵ قانون شوراها(اصلاحی ۱۳۸۲/۷ / ۶) آمده است: جلسات شوراها علنی و باحضور دو سوم اعضای اصلی رسمیت می یابد و تصمیمات با اکثریت مطلق آرای حاضرین معتبر است و تشکیل جلسات غیر علنی منوط به تصویب دو سوم اعضای حاضر در جلسه می باشد.

جلسه امروز شورای شهر اولین بار نیست که خبرنگاران که نمایندگان افکار عمومی محسوب می شوند از جلسه بیرون رانده می شوند، بلکه این کار قبلا هم چندین بار تکرار شده است؛ اگر چه بیرون کردن خبرنگاران از جلسات علنی شورای شهر گاهی با عذرخواهی از آنان انجام می شود، اما این کار غیر قانونی با یک عذرخواهی ساده قانونی نمی شود.

خبرنگاران اخبار را به مردم منتقل می کنند و از این رو اقدام شورای شهر قم برای بیرون کردن خبرنگاران از جلسات علنی شورای شهر این شائبه را ایجاد می کند که اعضای شورای شهر قم نمی خواهند مردم برخی مسائل را بدانند.

بهانه این بار شورای اسلامی شهر قم برای بیرون کردن خبرنگاران و درز نکردن اخبار شورای شهر به مردم، بیان تحولات سوریه از زبان احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بود اما این که پرداختن به تحولات سوریه چرا باید در جلسه شورای شهر قم صورت بگیرد نه در یک جلسه دیگر، نکته ای است که محل تأمل است.

به گفته بسیاری از خبرنگاران حوزه شورای شهر، در ماه‌های اخیر کمتر جلسه‌ای از شورای شهر قم بوده که خبرنگاران در اواسط جلسه به بیرون از آن هدایت نشده باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز