خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس فتا قم اعلام کرد؛

توصیه های پلیس فتا قم به مسافران دور اول سفرهای تابستانی

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۶۴۶

مردم باید از خرید گوشی و سیم کارت دست دوم که نسبت به سابقه آن اطمینان ندارند بپرهیزند / شهروندان از قرار دادن تصاویر و فایل ها خصوصی بر روی دستگاه‌ های الکترونیکی قابل حمل نظیر موبایل و لپ تاپ پرهیز کنند.

رییس پلیس فتا استان قم با اشاره به دور اول سفرهای تابستانی تاکیدکرد: مسافران اطلاعات سفرشان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حسن محمد رضایی بر عدم دریافت بلوتوث‌ های ناشناس در مکان‌ هایی مانند اتوبوس، قطار و… تاکید کرد و گفت: مردم باید از خرید گوشی و سیم کارت دست دوم که نسبت به سابقه آن اطمینان ندارند پرهیز و در صورت خرید قبل از استفاده آن را به طور کامل به تنظیمات کارخانه ریست کنند.

وی افزود: شهروندان از قرار دادن تصاویر و فایل ها خصوصی بر روی دستگاه‌ های الکترونیکی قابل حمل نظیر موبایل و لپ تاپ پرهیز کرده و به دقت مواظب دستگاه‌های حامل داده، شامل گوشی تلفن همراه، دوربین عکاسی و هرنوع حافظه جانبی همراه خود باشند.

رییس پلیس فتا استان قم از عدم اطلاعات مهم مالی و شخصی در هنگام مکالمه با تلفن همراه در مکان ‌های عمومی تاکید کرد و گفت: قبل از شروع کار با دستگاه ATM کیبورد و دهانه ورود کارت را بررسی کرده تا دستکاری نشده باشد.

رضایی از مسافران خواست اطلاعات سفر خود را در شبکه‌ های اجتماعی به اشتراک نگذارند و پس از اتمام کار در کافی ‌نت ‌ها از حساب کاربری خود در شبکه‌ های اجتماعی و ایمیل‌ ها خارج و تاریخچه مرورگر را پاک کنند.

رئیس پلیس فتای قم اظهار داشت: بر روی لپ تاپ یا سایر وسایل الکترونیکی خود(بایوس، سیستم عامل و فایل‌های حساس) رمز عبور قدرتمند گذاشته تا در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن، اطلاعات آن به راحتی قابل سرقت نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز