خبرگزاری کار ایران

در آستانه نیمه شعبان؛

کتاب «گفتارهای مهدوی» آیت الله فاضل لنکرانی رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۹۹۷

مراسم رونمایی از این کتاب در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور آیت الله نجم الدین طبسی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین نورموسوی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم و جمعی دیگر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

ایلنا: کتاب «گفتارهای مهدوی» تالیف استاد محمد جواد فاضل لنکرانی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم معرفی و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم رونمایی از کتاب «گفتارهای مهدوی» تألیف آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار و از اساتید خارج فقه حوزه علمیه قم، که چهارشنبه شب در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، آیت الله نجم الدین طبسی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین نورموسوی از محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم و جمعی دیگر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم حضور داشتند.

آیت الله نجم‌الدین طبسی در این مراسم به تبیین اهمیت کار تخصصی و عالمانه در باب مهدویت پرداخت و با اظهار تاسف از کم توجهی به مسئله مهدویت اظهار داشت: مهدویت یکی از عمده‌ترین مباحثدین اسلام است، اما کار عالمانه و دقیق صورت نگرفته است و این بحثمورد کم‌مهری قرار گرفته است در حالی که دیگر بحث‌های دینی متولی دارد و هر کس بدون تخصص در این مباحثنمی‌تواند اظهار نظر کند اما در مورد مهدویت چنین نیست.

این استاد حوزه افزود: نتیجه این کم‌توجهی‌ها به مباحثمهدویت باعثایجاد فرقه‌های انحرافی، مانند ادعای فرزند امام، همسر امام، نایب خاص امام ادعای ارتباط با امام و دیگر مسائل انحرافی شده است.

آیت الله طبسی خاطرنشان کرد: آیات‌الاحکام که پانصد آیه می‌باشد متخصص خاص خود را دارد، اما آیات مربوط به مهدویت که حدود ۴۰۰ ایه است به حال خود رها شده است.

وی ادامه داد: بعضی از دشمنان با استناد به بعضی روایات ضعیف به طرح مباحثی مانند ادعای همسری و فرزندی و دیگر مباحثمی‌پردازندلذا باید علما طلاب و فضلا با جدیدت وارد این عرصه شوند و کارهای دقیق علمی و مناسب داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به ویژگی‌های کتاب «گفتارهای مهدوی» تالیف حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد فاضل خاطرنشان کرد این کتاب بسیار خوب و عالمانه نوشته شده است و جای آن در حوزه خالی بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز