خبرگزاری کار ایران

در جمع فعالان اقتصادی مطرح شد؛

استاندار قم: خدا شاهد است در قم سرمایه گذاری نمی کنم / این کار در قم جواب نمی دهد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۲۵۱

این کار در قم جواب نمی دهد، اما مشهد و تهران همین امروز جواب می دهد و این به خاطر بوروکراسی و اذیت کردن مسئولین قم است / اگر قرار باشد ظلمی به اشتغال صورت گیرد در مقابل آن ایستادگی می کنیم.

ایلنا: استاندار قم گفت: اگر بنده امروز بخواهم پولی را در قم سرمایه گذاری کنم، این کار را نمی کنم؛ بدون رودربایستی می گویم، اگر امروز یک میلیارد داشته باشم و بگویند کجا می خواهی سرمایه گذاری کنی، خدا شاهد است در قم این کار را نمی کنم؛ در تهران، مشهد و شیراز حاضرم این کار را انجام دهم، اما در قم خیر؛ فردا نگویید این چه آدم بی تعصب و جاهلی است که این حرف را می زند، بلکه دلایلش را هم می گویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام صالحی منش، امروز دوشنبه ۵ خردادماه، در دیدار با رییس و اعضای اتاق بازرگانی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و دیگر فعالان اقتصادی استان قم که در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، با ارائه پیشنهادی به معاون برنامه ریزی و رییس اتاق بازرگانی استان قم، عنوان کرد: کارگروهی را تشکیل دهید که مشکلات اشتغال و سرمایه در گردش بانکی را برطرف کند.

وی ادامه داد: در یک ماه اخیر، چندین جلسه سنگین با مسئولین بانک های کشور و استان قم برگزار کردیم تا راه حلی برای برطرف کردن مشکلات این بخش درقم پیدا کنیم، ولی متاسفانه در قم گره هایی بسیار کور و سختی داریم که ابتدا باید این مشکلات برطرف شود و پس از آن بتوانیم مسائل و مشکلات بانکی را به طور کلی حل کنیم.

استاندار با بیان این که باید با تشکیل کارگروهی، مشکلات مربوط به اشتغال و بحثسرمایه گذاری در قم حل شود، یادآور شد: مسئولیت های دولت بسیار سنگین شده است و فعالان اقتصادی باید تلاش کنند تا بار مشکلات دولت کمتر شود؛ همان طور که رهبر معظم انقلاب چندین بار چشم انداز سال ۱۴۰۴ را به مسئولین گوشزد کرده و مسئولین را موظف کردند که آن را انجام دهند، اما متاسفانه در هشت سال اخیر با وجود این که بعضی از دلسوزان نظام، فریاد و دادی نبود که نکشند که به سند چشم انداز عمل نمی شود و با این که چندین جلسه برای تذکر به این ها برگزار شد، به این صحبت ها گوش ندادند و باعثشدند وضع مملکت به شکلی که می بینیم بیافتد؛ صنعت مان دچار مشکل است و فاز دوم هدفمندی را با مشکلاتی شروع کردیم.

حجت الاسلام صالحی منش با بیان این که مشکلات اقتصادی موجود در کشور را نه دولت و نه بخش خصوصی، نمی تواند به تنهایی برطرف کند، گفت: باید تعامل بسیار خوب و نزدیکی بین دولت مردان و بزرگان بخش خصوصی صورت پذیرد؛ تفاهم نامه هایی نوشته شود تا کارهای بزرگ در کشور انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان قم پیرامون رفع یکی از مشکلات فعالان اقتصادی ابراز کرد: بالاخره همه یک روزی باید مالیات ها را پرداخت کنند؛ چه خوب است که اداره اقتصاد و دارایی و بخش مالیات، تعاملی با یکدیگر داشته باشند که با توجه به مشکلات موجود اقتصادی در کشور، مالیاتی که امروز می خواهیم دریافت کنیم، پایان سال بگیریم.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری و دولت بر تحول اقتصادی تاکید کرده اند، تصریح کرد: اگر بخواهیم در بخش اقتصادی تحولی به وجود آوریم، با شعار و جلسه انجام نمی گیرد و عملا باید نشان دهیم که مشکل را برطرف کردیم.

استاندار قم با بیان این که وظیفه دولت است آنچه در توان دارد، در استفاده از بخش خصوصی قرار دهد، گفت: برای مثال اداره دارایی بگوید مالیات را فقط آخر سال می گیرم و اداره صنعت و معدن نیز اگر مدت یک یا دو سال طول می کشد تا مجوزی بدهد، یک هفته ای کارشناسان بنشینند و مشکل را حل کنند.

حجت الاسلام صالحی منش خاطر نشان کرد: دیروز مراسمی در قم برگزار شده و سخنران گفته است " کار دولت وقت فقط این است که سرمایه داری را رشد دهد، و فقط در جهت اهداف آمریکا قدم بر می دارد و این ها می خواهند کاپیتالیسم را پرورش می دهد "؛ بنده به عنوان استاندار قم، باید به نوعی پاسخگوی این سخنرانی ها باشم، در حالی که قصد دولت اصلا این نیست، خودمان جزء مخالفین سرمایه داری در کشور هستیم و سرمایه داری را چیزی زشت می دانیم.

وی تأکید کرد: اگر کسی در قم ۱۰۰میلیارد ثروت دارد نگوییم این کاپیتالیسم و سرمایه داری است، چون این افراد در احیای کار و تولید قدم بر می دارند و با استثمار کارگر مخالفند؛ اگر قرار باشد ظلمی به اشتغال صورت بگیرد در مقابل آن ایستادگی می کنیم.

صالحی منش، گفت: ما اعتقادمان این است که اگر سرمایه داری سرمایه گذاری کند باید سود ببرد و از منافع استفاده کند، اما یکی از آقایان می گفت با این وضع اقتصادی ما نمی توانیم کارمان را توسعه دهیم در حالی که ما معتقدیم کسی که کار می کند باید بتواند کارش را توسعه دهد و الا این کار را ادامه نمی دهد.

نماینده عالی دولت در استان قم گفت: سال گذشته چنین زمان هایی همه نگران و مضطرب بودند و نمی دانستیم کشور به چه سمت و سویی در حال حرکت است، اوضاع بازار نابسمان بود و شرایط مسخره ای در کشور حاکم بود؛ اما خوشبختانه حماسه سیاسی به وسیله انتخابات رقم خورد تا اوضاع کشور سر و سامان بگیرد.

استاندار قم پیرامون سرمایه گذاری در استان قم اظهار داشت: اگر بنده امروز بخواهم پولی را در قم سرمایه گذاری کنم، این کار را نمی کنم؛ بدون رودربایستی می گویم اگر امروز یک میلیارد داشته باشم و بگویند کجا می خواهی سرمایه گذاری کنی، خدا شاهد است در قم این کار را نمی کنم؛ در تهران، مشهد و شیراز حاضرم این کار را انجام دهم، اما در قم خیر. فردا نگویید این چه آدم بی تعصب و جاهلی است که این حرف را می زند بلکه دلایلش را هم می گویم.

حجت الاسلام صالحی یادآور شد: شما فعالان اقتصادی برای چه چیزی سرمایه گذاری می کنید؟ سرمایه گذاری می کنید که برد - برد ببرید؛ مگر سرمایه گذاری غیر از این است؟ سرمایه گذاری یعنی اینکه بنده امروز یک میلیارد پول می گذارم که دو سال آینده دو میلیارد ببرم و این کار در قم جواب نمی دهد، اما مشهد و تهران همین امروز جواب می دهد و این به خاطر بوروکراسی و اذیت کردن مسئولین قم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز