خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی:

کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌ کند باید بداند معروف و منکر چیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۲۴۵

جایی که خدا نهی کرده است نباشید؛ جایی که خدا گفته است حضور داشته باشید از شوخی‌ های زشت و زننده بپرهیزید / وقتی گناه در جامعه متنوع شود بیماری ‌ها نیز متنوع می ‌شود.

ایلنا: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه گناه در جامعه ما متنوع و عادی شده است، گفت: وقتی گناه در جامعه متنوع شود بیماری ‌ها نیز متنوع می ‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی با اشاره به فعالیت ماموران رفع سد معبر و پلیس ساختمان در شهرداری قم اظهار کرد: این کار شما در راستای کار معصومین(ع) است.

وی با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) اظهار کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید بداند معروف و منکر چیست، باید با رفاقت و روی خوش تذکر دهد و به آنچه که امر و نهی می‌ کند عامل باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام با خوش خلقی در جامعه‌ جاهلیت تاثیر گذاری بسیاری داشتند، اظهار کرد: برخورد با تخلف باید با حسن خلق همراه باشد و موارد و مصادیق دیده و سنجیده شود.

وی با اشاره به فعالیت پلیس ساختمان و ماموران مقابله با سد معبر تاکید کرد: ‌ فعالیت شما امری اجتماعی و عبادی و کمک به مردم است و یکی از بحث‌ های حق الناس به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: توصیه این امام همام بود جایی که خدا نهی کرده است نباشید؛ جایی که خدا گفته است حضور داشته باشید از شوخی‌ های زشت و زننده بپرهیزید.

وی با اشاره به برخی از فیلم‌ها که از طریق اینترنت، موبایل، سایت‌ها و بلوتوث‌ها ارسال می ‌شود، تصریح کرد: این فیلم ‌ها که از زندگی خصوصی مردم بوده و مایه تمسخر می ‌شود حرام محض است، خداوند گناهانی مثل آبروریزی را نمی‌ بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه گناه در جامعه ما متنوع و عادی شده است، گفت: وقتی گناه در جامعه متنوع شود بیماری ‌ها نیز متنوع می ‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نکات لازم را در خصوص فعالیت‌ های مردم به ویژه در زمینه ساخت و ساز به آنها آموزش داد اظهار کرد: ‌ باید از تنبلی پرهیز کرد نباید در انجام وظیفه به تمام شدن ساعت کار فکر کرد.

استاد حوزه علمیه قم بازرسان شهرداری را به حسن خلق، حسن برخورد و حسن تذکر، عامل بودن و تشخیص مصداق معروف و منکر فراخواند و گفت: ‌ کسب حلال بالاترین عبادت‌ها است؛ بدانید کار شما عبادت است چون از عامه مردم رفع نیاز می‌کنید و باید این عبادت با جنبه‌های اخلاقی رعایت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز