خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان قم:

سه برابر منابع جذبی قرض الحسنه، تسهیلات دادیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۹۷۳

در سپرده پس انداز قرض الحسنه با استقبال مردم رو به رو نشدیم / پرسنل بانک مهر اقتصاد از بسیجیان هستند و خود را سرباز آقا می دانند / حمایت از تولید سیزده عرصه را عهده داریم.

ایلنا: مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان قم گفت: در بخش قرض الحسنه، بیش از ۲هزار و ۲۷۷میلیارد ریال، به تعداد ۵هزار و ۳۵۳نفر در قالب قرض الحسنه ارائه خدمت کردیم، که بیش تر آن ها نیازمندان می باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمد رضا پاطلا به همراهی جمعی از اعضا و پرسنل بانک مهر اقتصاد استان قم، در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری مدیرکل حوزه های علمیه کشور، که پیش از ظهر امروز انجام شد، خلاصه ای از خدمات سال ۹۲بانک مهر اقتصاد استان قم ارائه کرد و اظهار کرد: هدف اصلی دیدار با حضرتعالی این بود که رهنمود بگیریم و خط سیر آینده خود را تنظیم کنیم.

مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان قم، اظهار داشت: مجموعه بانک مهر اقتصاد با هجده شعبه در استان قم، مثل گذشته در حال خدمت رسانی به آحاد مردم و در جهت توسعه اقتصاد در استان قم می باشد.

پاطلا با اشاره به تسهیلاتی که بانک مهر اقتصاد در سال ۹۲ارائه داده بود، عنوان کرد: در بخش قرض الحسنه، بیش از ۲هزار و ۲۷۷میلیارد ریال، به تعداد ۵هزار و ۳۵۳نفر در قالب قرض الحسنه ارائه خدمت کردیم، که بیش تر آن ها نیازمندان می باشند.

وی افزود: در بخش عقود مبادله‌ای ۲هزار و ۳۴۰میلیارد ریال تسهیلات به ۱۴هزار و ۷۳۰نفر که این افراد بیشتر برای خرید در قالب عقود مبادله و فروش اقساطی، کالاهای مورد نیاز و رفع مشکلات زندگی پرداخت گردید.

مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان قم تصریح کرد: در بخش مشارکت، ۱هزار و ۳۷میلیارد ریال تسهیلات به ۶۷۳متقاضی پرداخت شد که این مورد بیش تر درخدمت تولیدکنندگان استان قم، در بخش عمران، صنعت و تولید قرار گرفته است و امیدواریم در سال ۹۳ این تعداد و افراد را افزایش دهیم.

وی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال فرهنگ و اقتصاد نام گذاری کرده اند، ابراز کرد: پرسنل بانک مهر اقتصاد از بسیجیان هستند و خود را سرباز آقا می دانند و در این راستا برنامه ای در سال ۹۳ تنظیم کردیم که انشالله بتوانیم حداقل دو برابر این تسهیلات را نیز ارائه دهیم.

پاطلا اضافه کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید سیزده عرصه را عهده داریم، که در سال گذشته نیز این اتفاق رخ داد.

وی ادامه داد: در بخش های مختلف تولید، چه در بخش کشاورزی، دامپروری، تولید مرغ و تخم مرغ و عرصه هایی که فکر می کردیم در استان قم می تواند تاثیر گذار باشد، ورود پیدا کردیم و توانستیم در بخش قرض الحسنه حدود ۲۲۸میلیارد ریال، در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی و در بخش عقود اسلامی نیز، توانستیم ۲۲۵میلیارد ریال، در سال ۹۲ارائه کردیم، که انشاالله پیامد آن در سال ۹۳دیده خواهد شد.

مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان قم در خصوص اهداف این بانک گفت: در بخش توسعه بانکداری اسلامی هشت سال است که ورود پیدا کردیم و در سال ۹۲امتداد داشته و در سال ۹۳نیز، امیدواریم ادامه دهیم.

وی افزود: در بخش آموزش در سال گذشته، ۲۱هزار نفر کلاس فقهی بانکداری اسلامی زیر نظر علما را از سراسر کشور زیر نظر مرکز تحقیقاتمان که از طلاب هستند، در استان قم انجام گرفته است.

پاطلا خاطر نشان کرد: پرسنل بانک مهر اقتصاد استان قم که ۱۵۰نفر می باشند، ۲هزار و ۶۵۰ساعت نیز در بخش بصیرت افزایی کلاس آموزشی برگزار کردیم.

وی در پایان اضافه کرد: با وجود این که در طرح قرض‌ الحسنه با استقبال کمرنگی از سوی مردم روبه رو بودیم، ولی سه برابر منابعی که جذب کرده بودیم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز