خبرگزاری کار ایران

ادعای مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم:

احداثتونل متروی قم مجددا به حرکت افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۹۸۳

سخنگوی شورای شهر قم ۴ماه پس از آغاز به کار دستگاه تی بی ام، با بیان این که این دستگاه گرانقیمت ظرفیت دارد تا ماهی یک کیلومتر حفاری کند، گفته بود: تا کنون ۱۴۰ متر حفاری انجام شده است.

ایلنا: مدیر عامل سازمان قطار شهری قم مدعی شد: فعالیت مترو قم با حمایت و پشتیبانی شهردار قم به طور مجدد آغاز شد.

به گزارش ایلنا از قم، علی اکبر مجد حکمت، در خصوص راه‌اندازی متروی قم گفت: این پروژه مدتی با مشکل تامین بودجه مواجه بود که با تلاش و همت شهردار قم، بخشی از اعتبارات پیش‌بینی شده توسط شهرداری تامین و به پروژه تزریق شد.

وی افزود: در حال حاضر تی بی ام فعالیتش را آغاز کرده و حفاری نیز به خوبی پیش می‌رود، اما ادامه فعالیت با تزریق مالی مستمر امکان‌پذیر می‌شود و از آن جایی که استان قم از ظرفیت بالایی برخوردار است می‌تواند با حمایت و کمک دولت از این فرصت مناسب استفاده بهینه‌ای صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم بیان داشت: مترو قم در مقایسه با سایر استان‌ها از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است؛ تی بی ام، منحصر به فرد است و مهندسان فعال در این عرصه و نیروی انسانی موثر در کار از شرایط خوب و مساعدی برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک و مساعدت دولت بتوانیم رکورد حفاری را در سه شیفت با رکورد ماهیانه ۶۰۰ متر بزنیم.

حکمت عنوان داشت: شهردار قم نظر مساعد و مثبتی نسبت به پروژه قطار شهری دارد بنابراین به طور جدی به دنبال حل مشکلات آن هستند.

وی ادامه داد: فعالیت اجرایی احداثمترو با تلاش فراوانی در حال انجام است به عنوان مثال شب گذشته هفت متر و ۴۰ سانتی متر از شهرک کامکار به سمت میدان کشاورز حفاری شده است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم یادآور شد: در سال ۹۲ اعتبار تعیین شده بر اساس توافق‌نامه ۹۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که تا امروز از این مبلغ ۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر افراد تنها در یک شیفت کار می‌کنند، در صورتی که حمایت و پشتیبانی صورت گیرد و این فعالیت‌ها به سه شیفت افزایش پیدا کند، این پروژه زودتر به پایان خواهد رسید.

خاطرنشان می شود که عباس ذاکریان سخنگوی شورای شهر در نشست خبری خود در تاریخ ۱۶ دیماه ۱۳۹۲(چهارماه پس از مراسم افتتاح دستگاه حفاری تی بی ام توسط رئیس مجلس شورای اسلامی) در جمع خبرنگاران با بیان این که دستگاه TBM دستگاه گرانقیمتی است و ظرفیت آن را دارد تا ماهی یک کیلومتر حفاری توسط آن صورت گیرد، گفته بود: تا کنون ۱۴۰ متر حفاری انجام داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز