خبرگزاری کار ایران

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی:

هر حرف و فریادی به منزله دین نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۷۲۱

دین را آن گونه که هست فرا بگیرد / خداوند بشارت می دهد حرفی را بپذیرید که از عقلانیت بیشتری برخوردار باشد / تحت تأثیر القائات جانبی قرار نگیرید / تکیه شما بر قرآن و نهج البلاغه و گفتار و سیره ائمه معصومین(ع) باشد.

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم گفت: باید مواظب باشید دین را آن‌گونه که هست فرا بگیرید و با آن آشنا شوید و به کار ببندید نه این که هر حرف و فریادی را ولو به نام دین زده شود به منزله دین تلقی کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، آیت‌الله العظمی سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، عصر پنج شنبه در دیدار دانشجویان سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند بشارت می‌دهد به انسان‌هایی که در میان اقوال و روش‌های مختلف، روش و قولی را انتخاب کنند که از استحکام و عقلانیت بیشتری برخوردار باشد و اگر انسان چنین روشی را پیشه خود کند، در هر برهه و زمانی به توفیقات زیادی دست پیدا می‌کند؛ لذا در این دنیا که اساس آن بر تحول و تغییر هست، انسان باید این محور را مدنظر قرار دهد و هیچ‌گاه آن را فراموش نکند.

وی در ادامه خطاب به مسؤولان سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، گفت: شما که بحمدالله هم دغدغه اجتماعی دارید و هم دغدغه دینی و از طرفی پسوند دینی را برای تشکیلات خود به همراه دارید، بدانید دین‌ورزی در حوزه اسلام، هم از عقلانیت لازم برخوردار است و هم از استحکام کافی؛ بنابراین در فعالیت های خودتان، خدا و آموزه های دینی را مدنظر قرار دهید و تحت تأثیر القائات جانبی قرار نگیرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: البته باید مواظب باشید دین را آن گونه که هست فرا بگیرد و با آن آشنا شوید و به کار ببندید نه این که هر حرف و فریادی را ولو به نام دین زده شود به منزله دین تلقی کنید.

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی افزود: باید تکیه شما بر قرآن و نهج البلاغه و گفتار و سیره ائمه معصومین(علیهم السلام) باشد و آن را محور حرکت‌های دینی خود قرار دهید، که در این صورت هم راستی و درستی، و هم عقلانیت را به همراه خود دارید و هم از کجی‌ها و دروغ‌ها فاصله گرفته‌اید.

این مرجع تقلید در پایان با تشکر از انسجام و فعالیت‌های جوانان حاضر و اراده قوی آن ها، توفیقات بیشتر حاضران را خواستار شد.

در ابتدای این دیدار، یکی از مسؤولان سازمان مذکور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، گفت: اگرچه تا یک سال قبل از این، ناامیدی بر اکثر فعالان جامعه و فعالان سیاسی حاکم بود و امیدی به کار سیاسی و اجتماعی نبود، ولی در همان فضا، مجموعه ما وارد کار شدند و با تلاش و جدیت، به سهم خود تحرکی را در نسل جوان و پس از آن در اقشار دیگر ایجاد کردند که ثمره آن تشکیل ستاد ملی جوانان اصلاح طلب در ستاد آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و بعد از آن، همین گروه در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی فعالیت را ادامه دادند.

وی افزود: ما در اول هرسال وظیفه خود می‌دانیم که به محضر بزرگان و مرجعیت دینی برسیم که بحمدالله هم سال گذشته به محضر شما رسیدیم و امسال هم این توفیق را پیدا کردیم که از رهنمودهای حضرت عالی استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز