خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی ایران:

از ۲ میلیون کارگر ساختمانی، ۷۵۰ هزار نفر بیمه شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۸۰۲

چکیده: در گذشته، حتی حرف از بیمه کارگران ساختمانی برای برخی افراد ترس داشت. / ۱۲ هزار کارگر ساختمانی نیز اخیرا در قم بیمه شده‌اند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی ایران، گفت: در حال حاضر در سطح کشور، ۲ میلیون نفر کارگر ساختمانی وجود دارد که ۷۵۰ هزار نفر از آن‌ها، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، اکبر شوکت رئیس کانون کارگران ساختمانی ایران و عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، در دیدار با حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، با اشاره به فعالیت‌های صنفی کارگران ساختمانی در سراسر کشور، اظهار داشت: خوشبختانه جناب آقای علیرضا محجوب به عنوان نماینده مجلسی که همواره پیگیر مشکلات کارگران هستند، همراهی خوبی با ما در بحثتحقق بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی داشته و البته علاوه بر ایشان شاهد همراهی خوب دکتر علی لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی بودیم.

شوکت با بیان اینکه در گذشته، حتی حرف از بیمه کارگران ساختمانی برای برخی افراد ترس داشت، گفت: در ۵ سال گذشته شروع به بیمه کارگران ساختمانی کردیم به نحوی که تنها ۷ درصد حق بیمه از سوی این کارگران پرداخت شده و مابقی آن نیز از منابع دیگر تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: البته ۱۲ هزار کارگر ساختمانی نیز اخیرا در قم بیمه شده‌اند که امیدواریم شاهد بیمه شدن همه کارگران ساختمان در سطح کشور و استان قم باشیم.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان قم در ادامه سخنان خود گفت: در حالی که شهرهایی مثل تبریز، مشهد، شیراز و چند شهر دیگر امکاناتی برای کارگرانی که برای مسافرت به این شهر‌ها می‌روند را به عنوان زائرسرا و یا مهمانسرا آماده کرده‌اند، شهر قم به عنوان یکی از شهرهای مهم زیارتی از این امکان محروم است؛ البته مسئولان استان، قول واگذاری زمینی را به تشکل‌های کارگری قم برای احداثزائرسرای کارگری داده‌اند؛ قطعا در صورت واگذاری زمینی به منظور ساخت زائرسرای کارگری در قم از سوی مسئولان استان، آقای علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر قول داده‌اند که خانه کارگر ایران مخارج ساخت زائرسرای کارگری در قم را پرداخت می‌کند.

شوکت در پایان خواستار تعامل هرچه بیشتر اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با مجموعه تشکل‌های کارگری استان شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز