خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مذاکرات با قدرت‌های بزرگ را با اقتدار ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۰۶

باید برای نتیجه «برد - برد» در مذاکرات تلاش کرد / اگر امام خمینی(ره) زنده بودند نیز این مسئله را حل می‌کردند.

ایلنا: عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: بعد از گذشت حدود ۳۵ سال از انقلاب اسلامی ایران، امروز می‌توانیم به عنوان یک کشور مهم با قدرت‌های بزرگ دنیا مذاکره کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی آملی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱ + ۵، اظهار داشت: بعد از گذشت حدود ۳۵ سال از انقلاب اسلامی ایران، امروز می‌توانیم به عنوان یک کشور مهم با قدرت‌های بزرگ دنیا مذاکره کنیم.

وی با انتقاد از کارشکنی‌های افراطیون داخلی در روند مذاکرات هسته‌ای، گفت: اسرائیل دشمن قسم خورده ملت ایران است و همه آن را قبول داریم، اما باید توجه داشت که بی‌اعتنایی به این مذاکرات، خواست خود اسرائیل است و از این رو ما باید با قدرت‌های بزرگ دنیا مذاکره کرده و از حقوق ملت خود دفاع کنیم.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، افزود: اینکه برخی به بهانه مقاومت و مبارزه با استکبار، دائما با مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه ۱ + ۵ ابراز مخالفت کنند، کار درستی نیست، چون ما باید با مذاکره از حقوق ملت و کشورمان دفاع کنیم؛ قطعا اگر حضرت امام خمینی(ره) هم زنده بودند نیز این مسئله را حل می‌کردند.

وی یادآور شد: باید به یاد بیاوریم که برای مثال صدام حسین ظلم‌های فراوانی به کشور و ملت ایران کرد و بسیاری از جوانان ما را شهید کرد، اما ما برای ملت خود با او هماهنگ شده و زمینه رفت و آمد برخی از زائران را به کربلا فراهم کردیم.

وی گفت: خوشبختانه مردم هم به این مذاکرات خوشبین بوده و با پشتیبانی از تیم دیپلماسی کشورمان، خواهان حل و فصل این مسئله هستند تا تحریم‌ها برطرف شود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امیدواریم مذاکرات به طرز صحیح و درست پیش می‌رود و البته دشمن هم تلاش می‌کند منافع خود را لحاظ کند، اما نکته‌ای که دکتر روحانی گفتند و مهم هم هست، این است که ما در مذاکرات بحثبرد و باخت را نباید پیگیری کنیم، بلکه باید محور مذاکرات، «برد – برد» باشد؛ یعنی همانگونه که آن‌ها به دنبال منافع و دغدغه‌های خود هستند، ما هم باید سعی کنیم حقوقمان محفوظ بماند؛ نه اینکه سعی کنیم سر همدیگر را کلاه بگذاریم؛ یعنی این منطق باشد که این مسئله حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز