خبرگزاری کار ایران

جایگزینی 900 نیروی کار ایرانی جای اتباع خارجی غیر مجاز در قزوین

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۹۲۴

بهمن عشایری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین خبرداد: از ابتدای سال تا کنون بیش از 970 نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی که به صورت غیر مجاز به کارگیری شده اند شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا قزوین به نقل ازروابط عمومی استانداری ،مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی با اشاره به شرایط اشتغال در کشور و بعضاً اشغال فرصت های شغلی خارج از ظرفیت استان گفت: با استناد به مواد 120 و 181 قانون کار ضمن برخورد با کارفرمایان متخلف که اقدام به بکارگیری این افراد می نمایند قاعدتاً اتباع غیر مجاز نیز مورد برخوردهای های قانونی قرار می گیرند

وی تصریح کرد:در همین راستا از ابتدای سال تا کنون با همکاری اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان طی بیش از 3000 بازرسی صورت پذیرفته از کارگاه های تولیدی و صنعتی استان بیش از 970 نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی که به صورت غیر مجاز به کارگیری شده اند گردید .

عشایری بر ضرورت مشارکت کارفرمایان و مردم تأکید کرد و افزود: قاعدتاً حضور اتباع خارجی غیر مجاز در استان نیازمند فراهم شدن مقدماتی از قبیل امکان اسکان و اشتغال  است .

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین خاطر نشان کرد:  آژانس های املاک قبل از انعقاد قرار داد با تکمیل فرم های مربوطه، اتباع خارجی را به اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی معرفی نمایند و در صورت تأئید اقامت و صحت مدارک اتباع خارجی مبادرت به عقد قرارداد کنند.

وی خطاب به کارفرمایان گفت:کارفرمایان محترم نیز قبل از به کارگیری افراد می بایست از داشتن کارت های کار اطمینان حاصل کرده و در صورت عدم اطمینان مراتب را از طریق اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استعلام نمایند.

عشایری در پایان اعلام کرد:با توجه به قوانین حاکم کلیه مناطق استان به استثناء بخش مرکزی قزوین و کوهین برای تردد ، اقامت و اشتغال اتباع خارجی ممنوع است لذا این مهم بایست مورد توجه کارفرمایان ، آژانس های املاک و مردم عزیز قرار گیرد.

  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز