خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین خبرداد:

مجهز شدن ۱۴۰۰ هکتار از اراضی استان قزوین به سیستم آبیاری نوین

استاندار قزوین از مجهزشدن ۱۴۰۰ هکتار از اراضی استان قزوین به سیستم آبیاری نوین خبر داد.

به گزارش ایلنا به‌ نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین، فریدون همتی در جلسه مشترک پیگیری مصوبات سفر هیات دولت به استان قزوین که با حضور حبیبی معاون توسعه اقتصادی استاندار ، علی‌اکبر متقی‌فرد رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین و فرمانداران و مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها با جدیت متر به متر و هکتار به هکتار به مزارع سرکشی و از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا شوند.

استاندار قزوین خطاب به فرمانداران و روسای جهاد کشاورزی شهرستان‌ها گفت: مدیران و مسئولان باید اقدامات را با مدیریت انقلابی و محوریت اقتصاد مقاومتی پیش ببرید.
 
وی افزود: فرمانداران با جدیت پای کار باشند و همه مدیران با همکاری و کار جهادی سازوکاری فراهم کنند که تا پایان سال 20 هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان به روش آبیاری نوین انجام شود.
 
استاندار قزوین گفت: حمایت از بخش خصوصی و جلب مشارکت مردم مهمترین وظیفه و ماموریت فرمانداران و مدیران در شرایط موجود است و از ابتدای سال جاری تاکنون 1404 هکتار آبیاری نوین اجرا شده و 2525 هکتار نیز در مرحله مطالعه است‌.
 
وی از روسای جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا کشاورزان را قانع کرده و زمین‌های کشاورزی را تجمیع کنند و به صورت تجمعی در این طرح مشارکت داشته باشند.
 
همتی بیان کرد: در راستای فرهنگ سازی آبیاری نوین در بین کشاورزان از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استفاده شود و به مردم اهمیت آب و خطرات بحران آب یادآوری شود.
 
وی از مدیران خواست تا اهداف این طرح را برای کشاورزان تبیین و تشریح کنند و افزود: همه باید خود را مسئول بدانند و کارها را با مدیریت انقلابی و محوریت اقتصاد مقاومتی پیش ببرید .
 
استاندار قزوین گفت: باید موانع و مسائل و مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران در زمینه خدمات آب، برق، گاز و سایر خدمات زیربنایی و روبنایی مرتفع شود تا در کارشان خلل و وقفه‌ای ایجاد نشود.
 
وی تصریح کرد: جهت‌گیری سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات دولت یازدهم، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های آبیاری نوین در حوزه کشاورزی بوده و نگاه و حرکت مدیران باید به این موضوع و اولویت اساسی معطوف شود.
 
گفتنی است در این جلسه درباره پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین با موضوع  اجرای طرح سیستم آبیاری نوین در باغات و اراضی کشاورزی  و ساماندهی منابع آبی استان بحث و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
 
در پایان جلسه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های به ارائه گزارشی از انجام و پیشرفت کارها اشاره کردند.

کد خبر : ۴۳۰۴۹۰