خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

پروژه دولتی جدیدی در استان قزوین کلنگ‌زنی نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۷۴۱

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه پروژه دولتی جدیدی در این استان کلنگ‌زنی نخواهد شد، گفت: مدیران دستگاه‌ها در واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی تلاش کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، بیان کرد: با تکیه بر اعتبارات عمرانی دولتی نمی‌توان طرح و پروژه مهم و جدیدی را در استان آغاز و اجرایی کرد بنابر این باید به سمت جذب سرمایه‌های بخش خصوصی حرکت کرد.

وی افزود: سازمان اقتصاد و دارایی موظف است از ظرفیت ماده 172 مربوط به قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کرده و با رایزنی و پیگیری های مستمر زمینه جذب و تخصیص 100 تا 150 میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی را برای اجرای پروژه‌های نیمه تمام در بخش های بهداشت، اماکن و فضاها مذهبی، آموزش و پرورش و سایر بخش‌های مهم و عمومی فراهم کند.

استاندار قزوین‌تصریح کرد: با تعامل و ارتباط خوب، پیگیری جدی و شناسایی ظرفیت‌های مالیاتی مناسب می‌توان اعتبارات خوبی برای اجرای پروژه‌های اساسی استان جذب کرد و این یک حرکت و اقدام بزرگی است که  با برداشتن گام های مبتکرانه و قوی میسر می‌شود.

همتی با تاکید بر اطلاع‌رسانی از واگذاری‌های طرح‌های نیمه تمام دولتی به مردم و لزوم برنامه‌ریزی در این حوزه بیان کرد: در این زمینه صداوسیما باید به طور مرتب و به اشکال مختلف برای مردم اطلاع‌رسانی کرده تا مردم از مشخصات پروژه‌های نیمه تمام و نحوه واگذاری آنها اطلاع حاصل کرده و مشارکت کنند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید به موضوع واگذاری طرح‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی سرعت بدهد، تصریح کرد: مدیران در واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی باید به شکل فعالانه تری ورود پیدا کنند در غیر این صورت راسا" وارد عمل شده و بدون نظرخواهی نسبت به واگذاری طرح ها اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی در واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی باید مشوق‌ها و امتیازات لازم را احصاء و به شکل مناسبی اطلاع رسانی و در معرض دید عمومی مردم قرار دهند تا زمینه جلب و مشارکت مردم در اجرای پروژه ها به شکل بهتری فراهم شود.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به عملکرد جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف اظهار داشت: انتظار استان‌ها از وزارت جهاد کشاورزی این است که به شکل جدی‌تری در حوزه تولید، اشتغال و صادرات حضور پیدا کند  و تعامل و ارتباط خود را با استان‌ها تقویت و بیشتر کند.

همتی گفت: ارتباط وزارت جهادکشاورزی با استان‌ها به ویژه در حوزه امور دام و طیور و زراعت نیازمند باز مهندسی است تا با پشتیبانی وزارتخانه گام‌های موثری در این بخش ها برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز