خبرگزاری کار ایران

فراخوان خانه کارگر قزوین برای حضور کارگران در راهپیمائی روز قدس

خانه کارگر استان قزوین به مناسبت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان- روز جهانی قدس- بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ در بیانیه خانه کارگر استان قزوین به مناسبت روز قدس آمده است؛ امروز وحدت مسلمین عالم، حول موضوع آزادسازی قدس شریف، مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است و غرب تلاش می‌کند به‌جای آن برای مسلمانان بحران‌سازی کند، بنابراین هوشیاری درصحنه پیچیده کنونی خاورمیانه و دوری از تفرقه مهم‌ترین نیاز امروز امت اسلامی است.

در بخش دیگر این بیانیه بیان‌شده است؛ انقلاب اسلامی ایران محاسبات مستکبران مبنی بر چپاول منابع و تسلط بر جغرافیای مسلمانان را به هم‌ریخت و خواب بنی‌اسرائیل در تصرف از نیل تا فرات را آشفته ساخت. روز قدس که در اندیشه الهی امام (ره) تجلی‌یافته بود به گفتمان عمومی مسلمانان تبدیل شد و نویدبخش اجتماع مسلمین بر سر جراحت بزرگ تاریخ شد. قطعاً مسئله قدس یکی از بزرگ‌ترین مسائل تاریخ مسلمانان است که با درد و غم و آوارگی مردم سرزمین فلسطین آمیخته‌شده است.

در قسمت دیگر این بیانیه گفته شده: به‌موازات بیداری مسلمانان و خصوصاً فروپاشی سنگرهای امن صهیونیست‌ها در منطقه، توطئه غربی-عربی- صهیونیستی برای جبران آن متوجه عراق، سوریه، لبنان و یمن شد و اکنون سوریه به‌عنوان خط مقدم مبارزه عملی با داعش صهیونیستی در مقابل هجمه همه‌جانبه استکبار ایستاده است.

در بخش دیگر این بیانیه آورده شده است: وظیفه همه مسلمانان این است که با وحدت و یکدلی شعار رهایی قدس را به محور اساسی بیداری اسلامی تبدیل کنند. به تبیین امام راحل عظیم‌الشأن، اسلامی که برای جهان خواران ضرری نداشته باشد اسلام نیست. بنابراین توطئه‌های جدید آن‌ها برای به سازش کشاندن و تسلیم کردن محورهای مقاومت شروع‌شده و برخی دولت‌های مرتجع و واپس‌گرا و غیر مردمی عربی به‌عنوان سربازان پیاده غرب برای نابودی مقاومت تلاش می‌کنند. نظام اسلامی ایران که از بدو تأسیس همواره وحدت مسلمین را شعار محوری خود قرار داده است، همچنان بر این شعار اصرار دارد و محور مشترک این وحدت را مسئله قدس و آزادی آن می‌داند.

در بخش پایانی نیز تصریح شده است, خانه کارگر استان قزوین همه کارگران و بازنشستگان کشور را، به حمایت برای آزادی مردم فلسطین و بحرین  فرامی‌خواند و ضمن حمایت از ملت‌های مذکور، با حضوری پرشور و همراه ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های مسلمان، آزادی قدس شریف را در روز قدس فریادخواهیم زد و اطمینان داریم که با فریادهای حق طلبانه مسلمانان و سیل خروشان امت اسلامی، به زودی آرمان امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و دکترین سیاسی دولت تدبیر و امید، مبنی بر آزادی قدس را به نظاره خواهیم نشست و در مسجدالاقصی نماز شکر و وحدت اسلامی را اقامه خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۸۵۲۴۳