خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین خبر داد:

بیش از 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین تحت سیستم آبیاری مدرن قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۵۵۰

استاندار قزوین گفت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز از سوی وزارت جهاد کشاورزی آمادگی داریم بیش از 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش سیستم آبیاری مدرن قرار دهیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، فریدون همتی صبح امروز در دیدار با علی مرادی اکبری معاون آب و خاک و زارع مجری طرح آبیاری نوین وزارت جهاد کشاورزی گفت: در شرایطی که با کمبود شدید منابع آبی مواجهیم بیشترین مصرف در بخش کشاورزی است و اگر بخواهیم این منابع را مدیریت کنیم باید سیستم‌های آبیاری نوین بسرعت در مزارع توسعه یابد.

استاندار قزوین بیان کرد: قزوین ظرفیت‌های زیادی برای اجرای طرح‌های کشاورزی دارد و ما آمادگی داریم برای امسال حدود 20 تا 25 هزارهکتار و برای سال آینده نیز 25 هزار هکتار از مزارع خود را تحت پوشش آبیاری نوین قرار دهیم تا بتوانیم از منابع محدود آب موجود بهره برداری بهینه کنیم.

.وی اظهار کرد: اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در 40 هزار هکتار از اراضی و باغ های استان قزوین باید در سفر رئیس جمهوری نیز مطرح شود تا از حمایت‌های بیشتر دولت برای اجرای این طرح بزرگ برخوردار شویم.

استاندار قزوین با اشاره به لزوم حفظ و احیای دشت قزوین برای استفاده از قابلیت‌های کشاورزی آن، گفت: نباید فراموش کرد که مقام معظم رهبری در سفر خود به این استان بر حفظ و نگهداری و احیای این دشت حاصل‌خیز تاکید داشته‌اند.

وی با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی قزوین، گفت: این استان به لحاظ نزدیکی به تهران، بخش قابل توجهی از تامین امنیت غذایی پایتخت را عهده‌دار است بنابراین برای حفظ و ارتقای قابلیت‌های کشاورزی قزوین باید شاهد حمایت‌های بیشتری از سوی مرکز و وزارتخانه بود.

وی تصریح کرد: دشت قزوین برای ما بسیار مهم است و باید نشان دهیم قادریم کارهای بزرگ را اجرا کنیم بنابراین از ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان انتظار دارم پاشنه‌ها را بکشد تا بتوانیم با سرعت بیشتری مزارع خود را به سمت آبیاری نوین هدایت کنیم.

همتی یادآورشد: استان قزوین در تامین امنیت غذایی مردم کشور نقش مهمی دارد و با تاکید ریاست محترم جمهور در در خصوص بیهنه‌سازی مصرف ما نیز آماده اجرای طرح‌های مهم کشاورزی کشور به صورت پایلوت در قزوین هستیم و با همکاری وزارتخانه امیدواریم بتوانیم الگوهای مناسبی را در کشور اجرایی کنیم.

در این دیدار معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی موافقت کرد اعتبارات مورد نیاز برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تا میزان 50 هزار هکتار برای دو سال را تامین کند و در صورت توانایی قزوین در اجرای حجم بیشتری از طرح مابقی منابع مالی مورد نیاز نیز تامین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز