خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران قزوین

ضرب و شتم خبرنگاران با هدف تهدید آزادی بیان صورت می‌گیرد

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان قزوین گفت: ضرب و شتم خبرنگاران با هدف تهدید آزادی بیان و ایجاد فضای سانسور صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ فرهاد رشوند صبح امروز در گفت‌وگو با ایلنا افزود: ضرب و شتم خبرنگاران با هدف تهدید آزادی بیان و ایجاد یا گسترش فضای سانسور و عدم اطلاع‌رسانی دقیق صورت می‌گیرد.

رشوند با اعلام اینکه متأسفانه بعضاً شاهد برخی اقدامات خشن برای تهدید آزادی بیان که خلاف قانون اساسی است در سطح جامعه هستیم، تصریح کرد: باید سرمنشأ اقدامات غیرقانونی علیه خبرنگاران از سوی دستگاه‌های قضایی مشخص شود تا بدعتی خطرناک در آینده نشود و اطلاع‌رسانی لازم به خبرنگاران و رسانه‌ها و مردم تا نگرانی‌های موجود در بین فعالان رسانه‌ای از بین برود.

وی اظهار کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران فعالان و زحمت‌کشان عرصه اطلاع‌رسانی‌اند و می‌توانند به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی در روشنگری زوایای کامل مسائل نقش زیادی ایفاء می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان قزوین تصریح کرد: از وزیر ارشاد می‌خواهیم موضوع ضرب و شتم خبرنگار ارومیه با جدیت پیگیری شود و زمینه‌های دلجویی از این خبرنگار نیز فراهم شود.

رشوند افزود: نمایندگان مجلس و دستگاه قضایی هم انتظار داریم در وضع قوانین حمایتی از خبرنگاران و پیگیری مسائل خبرنگاران جدیت بیشتری داشته باشند.

کد خبر : ۳۵۳۷۹۱