خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین

رویکرد دولت مدیریت صحیح و استفاده بهینه از محیط زیست است

استاندار قزوین گفت: رویکرد دولت یازدهم، مدیریت صحیح و استفاده بهینه از محیط زیست است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ فریدون همتی در اولین همایش بین‌المللی محیط زیست و حیات وحش ایران که در سالن اجتماعات تالار شهر برگزار شد، افزود: یکی از سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در سال جدید، حفاظت و صیانت از محیط زیست بوده و دولت یازدهم نیز برنامه هایی بر اساس سیاست ابلاغی، تدوین و اجرا کرده است.

وی اقدامات شهرداری قزوین در حفظ محیط زیست را ستودنی برشمرد و عنوان کرد: احداث بوستان ملی باراجین و دهکده طبیعت و نگهداری از گونه‌های مختلف جانوری در آن از مهم‌ترین این اقدامات است.

استاندار قزوین با اشاره به طبیعت و شرایط اقلیمی موجود در استان قزوین گفت: در استان قزوین کوه، دشت و تپه‌های ماهوری و انواع مختلفی اقلیم وجود دارد که این امر موجب تنوع زیستی و وجود گونه‌های جانوری مختلف در استان شده است.

همتی حفاظت از محیط زیست و حیات وحش را در حفظ سلامت جامعه مؤثر دانست و تصریح کرد: حفاظت و صیانت از محیط زیست و حیات وحش برای آیندگان به عنوان سرمایه ملی و جهانی یک وظیفه می‌باشد زیرا تأمین زندگی سالم در گرو داشتن محیط زیست سالم و پویا است.

وی افزود: روح انسان با وجود زندگی ماشینی و فشارهای ناشی از آن آسیب می‌بیند که آشتی با طبیعت و حیات وحش می تواند در آرامش انسان بسیار مؤثر باشد.

استاندار قزوین در پایان سخنان خود از حضور با شکوه مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: انتخابات استان قزوین در نهایت امنیت و سلامت برگزار شد که این نشان از فرهنگ رفیع مردم این استان دارد.

کد خبر : ۳۵۲۳۱۳