خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان قزوین

اصلاح‌طلبان حضور در انتخابات را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانند

سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان استان قزوین گفت: اصلاح‌طلبان بخشی از حاکمیت هستند و حضور در صحنه انتخابات را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌دانند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ مسلم بیدخام صبح امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها با تاکید بر اینکه موضوع انتخابات یکی از ارکان مهم و مؤثر نظام جمهوری اسلامی است، افزود: این امر تا جایی است که بقا و دوام این نظام مقدس بعد از عنایت خداوند متعال قدرت و الهام گرفته از رأی و حضور مردم است و این مهم در قانون اساسی، کلام و سیره حضرت امام و توصیه‌های مقام معظم رهبری کاملاً مشهود است.

وی با بیان اینکه باید همه نگاه‌ها معطوف به این مطلب باشد که انتخاباتی با نشاط و حداکثری برگزار کنیم، تصریح کرد: بالطبع اصلاح‌طلبان که بخشی از حاکمیت هستند حضور در صحنه انتخابات را وظیفه شرعی و قانونی خود دانسته و از مدت‌ها قبل برای برگزاری انتخاباتی آزاد و قانونی برنامه‌ریزی داشته‌اند.

بیدخام تصریح کرد: راه‌اندازی ستاد، سامان‌دهی نیروها، تبادل‌نظر، تعامل با سایر احزاب، جمع‌آوری نیروهای علاقه‌مند و... از اهداف اصلی تشکیل این ستاد است و اصلاح‌طلبان استان هم برای برگزاری انتخاباتی فراگیر در تمامی بخش‌ها عملاً آمادگی خود را اعلام و فعالیت انتخاباتی را در چارچوب ضوابط قانونی با راه‌اندازی ستادها آغاز کرده‌اند و امیدواریم در فرصت باقی مانده با رایزنی مسوولان بلندپایه نظام و تأیید و احراز صلاحیت مجدد کاندیداهای مورد نظر شاهد انتخاباتی با نشاط باشیم.

وی درباره برنامه‌های این تشکل برای مناطق دیگر استان نیز گفت: ستاد اصلاح‌طلبان همانطور که در عنوانش آمده، کاربرد استانی دارد ما با همین سازو کار و همین چیدمان سازمانی ستاد اصلاح طلبان را در شهرهای تاکستان و بوئین زهرا تشکیل داده و برای تمام شهرها و بخش‌ها تابعه استان هم برابر با ظرفیت و ساختار خود، پیش بینی‌های لازم را در این راستا در نظر گرفته و بر اساس آن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان استان قزوین یادآور شد: جبهه اصلاح‌طلبان چه در استان و چه در کشور هیچگاه انسجام و هماهنگی را که امروز از آن برخوردار است را نداشته است، خصوصاً بعد از تجربه انتخابات ریاست جمهوری سال‌های 84 و 92 که محصول انتخابات اول، دولتی بود که مشکلات عدیده‌ای را برای کشور به وجود آورد و دیگری تجربه شیرینی داشت و آن افشاندن نور امید نشاط تعامل و اعتدال در کشور بود و امید را به مردم خوب ارزانی داشت، لذا اصلاح‌طلبان با داشتن این تجربه و با تاسی از رهنمودهای بزرگان خود در سطح کشور و همچنین در استان، جز در مسیر اتحاد قدم نخواهند گذاشت.

وی همچنین در مورد وجود این ذهنیت که جبهه اصلاح‌طلبان در استان اتحاد لازم را ندارد، گفت: ما تا پایان فرصت قانونی که امکان احراز صلاحیت و بازگشت داوطلبان نمایندگی به صحنه انتخابات وجود دارد، امیدواریم که افراد مورد نظر خود را به قضاوت آرای مردم بگذاریم؛ متاسفانه این بلاتکلیفی که با تأیید صلاحیت کاندیداهای رقیب و رد یا عدم احراز داوطلبان جبهه اصلاحات همراه بوده است امکان هرگونه برنامه‌ریزی را از شورای اصلاح‎طلبان سلب کرده است.

بیدخام گفت: اگر صورت مساله را مرور کنیم، نتیجه این شده که کاندیداهای منتسب به جناح مقابل از همه امکانات و پیش نیازهای انتخاباتی برای برنامه‌ریزی خود منجمله معرفی و حضور در مجامع مختلف اجتماعی برخوردارند و کاندیداهای اصلاح‌طلبان اگر برای ادای فریضه نماز هم در مسجد حضور پیدا کنند متهم به فعالیت تبلیغاتی می‌شوند.

وی گفت: با اطمینان اعلام می‌کنم کاندیدای بلاتکلیف اصلاح‌طلبان با رعایت ضوابط قانونی در مجامع و نشست‌های همفکران و علاقه‌مندان خود حضور داشته و چون موضوع تأیید آنان نامشخص است و نمی‌توان این حضور را فعالیت تبلیغاتی تلقی کرد.

کد خبر : ۳۴۴۳۶۹