خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان‌قزوین:

امنیت درمانی کارگران، کمتر از امنیت شغلی نیست

عیدعلی کریمی گفت: باید به امنیت درمانی کارگران، همانند امنیت شغلی آنان توجه شود زیرا فقدان امنیت درمانی، امنیت شغلی را برهم می‌‌زند و زندگی کارگران را دچار اختلال می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قزوین، دبیر اجرایی خانه کارگر استان‌قزوین در جلسه امروز اعضای هیات‌اجرایی خانه‌کارگر استان‌قزوین که با حضور هیات‌مدیره تشکل‌های کارگری و بازنشستگان استان در سالن جلسات دانشگاه‌اسلامی کار شهر صنعتی البرز برگزار شد، افزود: دیدار هفته آینده تشکل‌های کارگری در راستای تبیین مشکلات صنایع استان و کارگران صورت می‌گیرد.

وی ایجاد یک بانک اطلاعاتی و تشکیل یک کارگروه فنی و تخصصی را از موارد مهم پیشنهادات جامعه کارگران استان‌قزوین عنوان کرد و افزود: اکنون تعدادی زیادی از شرکت‌های صنعتی استان تعطیل، نیمه‌تعطیل و برخی دچار مشکل نقدینگی هستند که حل این معضل نیاز به یک بررسی و تحلیل کارشناسانه از سوی مدیریت‌ارشد عالی دولت دارد.

دبیر اجرایی خانه‌کارگر استان‌قزوین با بیان اینکه اشتغال یک موضوع ملی و حیاتی است، گفت: جامعه کارگری فعال می‌تواند نشان دهنده بالندگی و نشاط اجتماعی کل جامعه باشد.

کریمی ادامه داد: تشکل‌های کارگری باید در کنار کارگروه‌های تخصصی به فعالیت بپردازند تا با ارتباط و تعامل بیشتر مشکلات پیش روی آنان حل شود.

به گفته وی مسئولان موظف‌اند پاسخگوی اشتغال و درمان این قشر از جامعه باشند زیرا کارگرانی هستند که با وجود سابقه زیاد هنوز بیمه نیستند.

دبیر اجرایی خانه‌کارگر استان‌قزوین با اعلام اینکه یکی از مهمترین معضلات جامعه کارگری کشور قراردادهای موقت کار است، افزود: تشکل‌های کارگری، توسعه قراردادهای موقت را عامل اصلی کاهش بهره‌وری نیروی کار و افت کیفیت فراورده‌های تولیدی می‌دانند.

کد خبر : ۳۳۷۶۴۲