خبرگزاری کار ایران

عضو هیات اجرایی خانه کارگر قزوین:

تعیین حداقل حقوق، طنز تلخ جامعه کارگری است

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۹۷۰

عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: هر ساله جامعه کارگری ایران با متانت می‌کوشد حداقل حقوق آبرومندی را بر اساس قانون برای خود مطالبه کند اما فرآیند تعیین حداقل حقوق و میزان آن همانند طنز تلخ است.

به گزارش ایلنا از قزوین، فرهاد رشوند با اظهار اینکه در شرایط کنونی میزان دستمزد کارگران در کشور بسیار پایین است و با معیشت و خط فقر فاصله معنادار زیادی دارد، افزود: رسیدگی به وضعیت کارگران جزو وظایف ذاتی دولت است که باید پا به میدان بگذارد و با یک برنامه مناسب بتواند فاصله دستمزد کارگران را به خط فقر نزدیک کند.

وی ادامه داد: میزان ۷۰۰ هزار تومان دستمزد کارگران در این شرایط اقتصادی نمی‌تواند جوابگوی زندگی آنان باشد و بیشتر به یک لطیفه و طنز تلخ شبیه است.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین افزود: اینکه دولت به عنوان کارفرمای بزرگ دائم بگوید صنعت توانایی پرداخت دستمزدهای قانونی را ندارد و کارگران را سپر بلای بی تدبیری مدیریت صنایع کنند، دور از انصاف است.

وی با اظهار اینکه کارگران همانند سنگ زیرین آسیاب در جنگ و عرصه سازندگی و انتخابات همراه نظام بوده و هستند ادامه داد: کارگر برای تأمین نیازهای اولیه زندگی مجبور به فعالیت در شیفت‌های متعدد کاری می‌شود که این امر باعث معضلاتی در جامعه می‌شود و همه به این مشکل واقفند اما کاری برای حل این معضل صورت نمی‌دهند.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر قزوین با اعلام اینکه در دنیا برای افزایش بهره‌وری نیروی انسانی، ساعات کاری آنان در هفته و ماه کاهش یافته است،بیان کرد: این درحالی است که کارگر ایرانی مجبور است بعضاً دوبرابر ساعات مجاز قانونی درجاهای دیگر و شغل دوم و سوم فعالیت کند تا بتواند وسیله امرار معاش خانواده را تامین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز