خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

مدیران غیر پاسخگو، بازخواست می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۰۲

مطبوعات پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند که می توانند به شکل مسئولانه و صادقانه مسائل و مشکلات به گوش مسئولین برسانند و از طرف دیگر عملکرد مسئولین را برای مردم و افکار عمومی منعکس کنند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: نقش روزنامه ها در پیروزی انقلاب نقش برجسته و بی بدیلی بود که با سال ها کار مبارزاتی و اثرگذار برابری می کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ ایوب رحیمی در در نشت مشورتی با شورای نمایندگان مطبوعات سراسری استان قزوین؛ بیان کرد: نشست مشورتی و مشترک با اصحاب رسانه خوب و اثرگذار است و باید از ظرفیت همدیگر در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم تا امروز و فردای بهتری را برای شهروندان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه " نشریات سراسری جایگاه خاصی در تحولات فرهنگی و سیاسی دارند "، افزود: نقش روزنامه ها در پیروزی انقلاب نقش برجسته و بی بدیلی بود که با سال ها کار مبارزاتی و اثرگذار برابری می کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: مطبوعات پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند که می توانند به شکل مسئولانه و صادقانه مسائل و مشکلات به گوش مسئولین برسانند و از طرف دیگر عملکرد مسئولین را برای مردم و افکار عمومی منعکس کنند.

رحیمی گفت: علی رغم توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مطبوعات و روزنامه ها هنوز جایگاه خاصی در نزد مردم دارند و با طرح و معرفی دیدگاه ها و نقطه نظرات جریانات مختلف می توانند در تصمیم گیری های کلان به مدیران و مسئولین کمک کنند.

وی افزود: در حال حاضر و در دولت تدبیر و امید نیز مطبوعات می توانند بازوان دولت در پیگیری و تحقق شعارها ی دولت باشند و مسائل و مشکلات را به مسئولین و مدیران گوشزد کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی با بیان اینکه " در یک سال گذشته مسئولین نسبت به اطلاع رسانی عملکرد دولت ضعیف عمل کرده اند. " ادامه داد: هر مدیری موظف است پاسخگوی عملکرد خود باشد چون لازمه مسئولیت، پاسخگویی است و اگر مدیر ان و مسئولینی پاسخگو نباشند باید بازخواست شوند.

وی با اشاره به گلایه و انتقاد رییس جمهوری از رسانه ملی درخصوص عدم انعکاس دستاوردهای دولت تدبیر و امید افزود: اخیرا " از سوی معاون اول رییس جمهور بخشنامه ای به تمام دستگاهها ارسال شده که بر اساس آن دستگاهها موظف هستند ظرف ۲۴ ساعت به سوالات و انتقادات رسانه ها پاسخ بدهند و اگر در برخی مواقع پاسخگویی به مصلحت نبود که باید جوابیه را به شکل مکتوب به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و استان منعکس کنند.

رحیمی بیان کرد: طبق فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری مسئولین باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و مطبوعات می توانند این موضوع را پیگیری کنندکه این موضوع مورد تاکید و تایید دین مبین اسلام نیز هست.

وی افزود: مطبوعات و روزنامه نگاران قشر مظلومی هستند که بعضا " صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند و در شرایط کنونی هزینه راه اندازی و انتشار مطبوعات بالاست اگرچه از نظر فرهنگی نیز در این زمینه مشکل داریم که در این زمینه باید بتوانیم با ترویج فرهنگ روزنامه خوانی و کتابخوانی در جهت تغییر ذائقه فرهنگی جامعه حرکت کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: اگر فرهنگ درست نشود هراندازه در حوزه اقتصادی سرمایه گذاری کنیم نتایج زیادی نخواهیم گرفت چون قتصاد سالم در سایه فرهنگ سالم محقق می شو و وضعیت فعلی غرب بیانگر همین مساله است. اگر یک درصد هزینه ها و سرمایه گذاری های بخش اقتصادی در حوزه فرهنگ صورت بگید نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مردم به مطبوعات به عنوان یک سند نگاه می کنند و این اعتماد مردم به رسانه ها نباید دست کم گرفته شود بلکه باید آن را حفظ و گسترش داد و لازمه آن این است که سعه صدر و وسعت دید داشته باشیم، زود برآشفته نشویم و تنگ نظری ها را کنار بگذاریم و جهت منافع ملی و خدمت به مردم در کنار هم قرار بگیریم.

گفتنی است در ابتدای این نشست نمایندگان نشریات سراسری استان به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و درخصوص تعامل مدیران با رسانه ها، تامین بخش از هزینه های مطبوعات، راه اندازی مجتمع مطبوعات در استان، اشتراک و آبونه کردن نشریات از سوی دستگاهها، آموزش خبرنگاران و اصحاب رسانه، آسیب شناسی روابط عمومی های دستگاه ها، استفاده از ظرفیت رسانه های ملی برای حل مسائل، ترویج فرهنگ روزنامه خوانی از سوی مدیران شهری، فعال کردن پایگاه های اطلاع رسانی دستگاهها و ساماندهی دکه های مطبوعاتی مطالبی بیان کردند.
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز