خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار قزوین:

طرح جامع ترافیک مجموعه شهری قزوین ره آورد مثبتی برای قزوین دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۱۲

تصویب طرح جامع ترافیک و اجرای پیاده‌راه خیام از طرح‌های موفق سال ۹۳ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک مجموعه شهری قزوین و اجرای پیاده‌راه خیام از طرح‌های موفق سال ۹۳ این مجموعه بود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ وهاب میزانی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن ۲۶آذر روز حمل و نقل که با حضور مدیران عامل حمل و نقل شهرداری قزوین برگزار شد، با گرامیداشت این روز افزود: ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل فرصت مناسبی برای تقدیر و تشکر از فعالان این عرصه است.

وی با بیان اینکه حساسیت فعالیت در حوزه حمل و نقل زیاد است چرا که ارتباط مستقیمی با فعالیت روزانه شهروندان دارد، بیان کرد: ارائه خدمات حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین خدمات مدیریت شهری است.

معاون شهردار تکمیل و مناسب سازی پیاده راه خیام را از طرح‌های موفق سال ۹۳ دانست و گفت: احداثتوقفگاه امام علی(ع) در نجم آباد به مساحت ۸ هکتار برای توقفگاه اتوبوس و انتقال مرکز معاینه شهید بابایی به حاشیه بلوار جمهوری اسلامی در مرحله پایانی قرار دارد.

این مقام مسوول گفت: در سال ۹۳ مهم‌ترین اتفاق در این مجموعه تصویب طرح جامع حمل و نقل ترافیک مجموعه شهر قزوین بود.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری قزوین افزود: تصویب طرح جامع ترافیکی فقط در کلان شهر‌ها اتفاق می‌افتد که وزارت کشور با تصویب این طرح در شهر قزوین موافقت کرد.

معاون شهردار بیان کرد: تصویب طرح جامع ترافیکی اتفاق بسیار خوبی برای شهر قزوین بود که در این طرح احداث۴۰ تقاطع غیرهمسطح، کمربندی شرقی و غربی، خطوط بی‌آرتی شهر قزوین پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در افق کوتاه مدت طرح جامع ترافیکی در زمینه احداثتقاطع و معابر مدیریت شهری قزوین پیشرو است.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری قزوین بیان کرد: مطالعات احداثخطوط اتوبوس‌های تندرو در شهر قزوین در مرحله پایانی قرار دارد و در افق سال ۹۵ راه‌اندازی دو خط ویژه از مسیر نوروزیان تا میدان آزادی و میدان ۲۲ بهمن تا میدان می‌نودر پیش بینی شده است.

موفقیت سازمان اتوبوسرانی قزوین در ارائه خدمات به زائران اربعین

وی به ارائه خدمات حمل و نقل برای همایش روز اربعین در مرز مهران اشاره و بیان کرد: طبق ابلاغیه‌ای که از وزارت کشور به سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین اعلام و ۵۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران به همراه ۱۰۰ راننده و عوامل کمکی ارسال شد.

این مقام مسوول اضافه کرد: با توجه به موفقیت سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در ارائه خدمات حمل و نقل، مدیریت داخلی ارائه خدمات حمل و نقل در مرز مهران بر عهده سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین بود تا ظرف کمتر از ۳ روز موضوع حمل و نقل زائرین ایرانی را حل ساماندهی کند.

میزانی اظهار کرد: این سازمان توانست در ارائه خدمات حمل و نقل به زائرین ایرانی بسیار موفق عمل کند.

ثبت روزانه ۷۰ هزار شهروند کارت

این مقام مسوول با اشاره به فعالیت سازمان اتوبوسرانی و با بیان اینکه ۲ سال سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین به عنوان سازمان نمونه در کشور معرفی شده است، بیان کرد: سازمان اتوبوسرانی از سازمان‌های پیشرو در زمینه ارائه خدمات الکترونیکی می‌باشد که همیشه در این زمینه موفق بوده است.

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری قزوین با اشاره به اجرای طرح پرداخت الکترونیکی و موفقیت در اجرای این طرح گفت: روزانه ۷۰ هزار شهروند کارت در دستگاه ثبت می‌شود و اجرای موفق این طرح تاثیر خوبی در ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان داشته است.

این مقام مسوول افزود: تاکنون ۱۵۰ هزار شهروند کارت فروخته شده است.

رضایت والدین از ارائه خدمات سرویس مدارس

معاون شهردار با اشاره به فعالیت سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: در سال جاری خدمات مطلوبی در زمینه ارائه خدمات به شهروندان برای سرویس‌های مدارس ارائه شده و نسبت به سال‌های گذشته این اقدام مطلوب‌تر و بهتر انجام شده و رضایت والدین را به همراه داشته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پیک موتوری و تاکسی بی‌سیم گفت: این مجموعه به دنبال اجرای پرداخت الکترونیکی در تاکسی است تا این طرح را با حداقل آسیب اجرایی کند.

این مقام مسوول گفت: اکنون در ۲۰ تاکسی بی‌سیم پرداخت الکترونیکی به صورت آزمایشی اجرا می‌‎شود.

میزانی افزود: اکنون به مدت ۹ ماه است که درباره موضوع «کارت شهروند» در حال مطالعه هستیم و به دنبال بررسی مشکلات در اجرای این طرح هستیم تا بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.

میزانی گفت: به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های شهر به گونه‎ای آماده کنیم که هر شهروند از یک کارت برای پرداخت‌های حمل و نقل استفاده کند.

آغاز احداثپایانه نسیم شمال از سال آینده

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری قزوین در ادامه به فعالیت سازمان پایانه‌ها اشاره کرد و افزود: با حضور ۱۲۰هزار دانشجو در شهر قزوین ارائه خدمات در پایانه‌ها باید به گونه‌ای باشد که آبروی ورود به شهر حفظ شود.

وی بیان کرد: سالانه یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان اعتبار در پایانه هزینه می‌شود تا شهروندان با ذهنیت خوب وارد شهر قزوین شوند.

معاون شهردار خبر داد: عملیات احداثپایانه نسیم شمال از سال آینده آغاز خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین مورد توجه مدیران کشوری است

معاون ترافیک و حمل و نقل شهرداری قزوین بیان کرد: مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین یکی از مراکز موفق در کشور می‌باشد که باعثافتخار شهر قزوین است.

معاون شهردار گفت: مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین مورد توجه مدیران کشوری قرار گرفته است که توسعه این مرکز در برنامه کاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۵۵ دوربین نظارت تصویری در تقاطع‌های سطح شهر نصب شده است، گفت: روزانه ۳۰۰ تخلف رانندگی از طریق این دوربین‎‌ها ثبت می‌شود.

میزانی بیان کرد: ۱۶دوربین ثبت تخلف سرعت‌های غیرمجاز نصب شده که در دو ماه گذشته ۲ هزار قبض جریمه در این زمینه صادر و به درب منازل ارسال شده است.

این مقام مسوول اظهار کرد: با نصب دوربین‌های ثبت سرعت‌های غیرمجاز آمار تصادفات به خصوص در بلوار آیت اله خامنه‌ای کاهش یافته و این برای ما بسیار ارزشمند است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز